Termíny odevzdání jednotlivých samostatných úloh jsou v BRUTE. Záměrně je nepíšeme sem, aby nevznikaly problémy s konzistencí.
Cvičící: Jana Kostlivá, Zdeněk Straka, Martin Pecka, Petr Pošík
Sloupec č.par. označuje konkrétní paralelku, sloupec č.t. pořadové číslo týdne v semestru, sloupec v.t. pořadové číslo výukového týdne, tedy programu cvičení. Ve druhé půlce semestru je v tom trochu zmatek, tak prosím opatrně.
datum | č.par. | č.t. | v.t. | náplň |
---|---|---|---|---|
16.02.2022 | 101,102 | 1 | 1 | Úvodní cvičení. Osvěžíme dovednosti v Pythonu. Naprogramujeme rozhodnutí o řešitelnosti n-1 puzzle. Představíme AI-Gym a bludiště |
17.02.2022 | 103,104,107,108 | |||
18.02.2022 | 105,106 | |||
23.02.2022 | 101,102 | 2 | 2 | Prohledávání. Úplné prohledání stavového prostoru, čas, paměť, cena. Jak prohledání urychlit, heuristiky. |
24.02.2022 | 103,104,107,108 | |||
25.02.2022 | 105,106 | |||
02.03.2022 | 101,102 | 3 | 3 | Herní (adversariální) prohledávání I. Jak minimalizovat soupeřův zisk. Hra Reversi |
03.03.2022 | 103,104,107,108 | |||
04.03.2022 | 105,106 | |||
09.03.2022 | 101,102 | 4 | 4 | Adversariální prohledávání II. Jak zmenšit velký strom - prořezávání. |
10.03.2022 | 103,104,107,108 | |||
11.03.2022 | 105,106 | |||
16.03.2022 | 101,102 | 5 | 5 | Sekvenční rozhodování I. Zpátky k bludišti, ale co když se robot/agent občas splete, něco se nepovede? Který stav (políčko) je lepší. úloha MDPs |
17.03.2022 | 103,104,107,108 | |||
18.03.2022 | 105,106 | |||
23.03.2022 | 101,102 | 6 | 6 | Sekvenční rozhodování II. Zkusme policy počítat přímo. |
24.03.2022 | 103,104,107,108 | |||
25.03.2022 | 105,106 | |||
30.03.2022 | 101,102 | 7 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? |
31.03.2022 | 103,104,107,108 | |||
01.04.2022 | 105,106 | |||
06.04.2022 | 101,102 | 8 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení úloha RL |
07.04.2022 | 103,104,107,108 | |||
08.04.2022 | 105,106 | |||
13.04.2022 | 101,102 | 9 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. |
14.04.2022 | 103,104,107,108 | - | Dobrovolná konzultace | |
15.04.2022 | 105,106 | - | Svátek | |
20.04.2022 | 101,102 | 10 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. Úloha Strojové učení |
21.04.2022 | 103,104,107,108 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. Úloha Strojové učení | |
22.04.2022 | 105,106 | |||
27.04.2022 | 101,102 | 11 | 11 | Bayesovské rozhodování II Jak nalézt strategii rozhodování zvážením rizika. |
28.04.2022 | 103,104,107,108 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. | |
29.04.2022 | 105,106 | |||
04.05.2022 | 101,102 | 12 | 12 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. |
05.05.2022 | 103,104,107,108 | 11 | Bayesovské rozhodování II Jak nalézt strategii rozhodování zvážením rizika. | |
06.05.2022 | 105,106 | |||
11.05.2022 | 101,102 | 13 | - | Rektorský den |
12.05.2022 | 103,104,107,108 | 12 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. | |
13.05.2022 | 105,106 | |||
18.05.2022 | 101,102 | 14 | 13 | Učení klasifikátorů II Trénink dělá mistra a tak pokračujeme. |
19.05.2022 | 103,104,107,108 | |||
20.05.2022 | 105,106 |
Cvičení nejsou povinná. Docházku budem sledovat pro naši potřebu, např. pro zapamatování jmen. Předpokládáme, že diskuse nad problémy a konzultace k úlohám budou probíhat na cvičení. V případě dlouhodobější nepřítomnosti kontaktujte svého cvičícího a domluvte si individuální konzultace.