====== Přednášky ====== Slidy se mohou změnit ještě i těsně před danou přednáškou. Předběžné verze se budeme snažit dát k dizpozici dopředu. Samotné slidy ovšem nejsou postačujícím materiálem ke zvládnutí předmětu. Po přednášce budou slidy ještě aktulizovány, doplněny o pracovní část. **Spoiler alert**: Varianta s poznámkami vás může připravit o potěšení ze samostatného vyřešení problému, otázky. Nalezení chyb v materiálech (web, slidy) odměníme bonusovými body. [[courses:b3b33kui:literatura|Doporučené čtení]] je průběžně odkazováno během přednášek, viz vždy poslední přednáškový slide. Některé slidy mohou být a budou nahrazeny vysvětlením na tabuli, či demostrací běhu progamu, v materiálech jsou ponechány pro úplnost. Tabulka programu přednášek bude průběžně aktualizována. Věnujte pozornost nepravidelnostem a přesunu rozvrhů, viz [[http://www.fel.cvut.cz/cz/education/harmonogram|harmonogram]]. Začneme standardní presenční výukou. Přednášky budou zaznamenávány i streamovány. Otázky během přednášky vítány! [[https://www.youtube.com/playlist?list=PLQL6z4JeTTQnD-MwcyVmpSjioMEVvNdtv|Záznamy přednášek]]. Záznamy z loňské distanční výuky lze vidět na [[https://youtube.com/playlist?list=PLhGZ28DZufNqOB2Y07xOiRVVS-i1vuPoO|B3B33KUI YouTube]] playlistu. Některé interakce během přednášky, resp. řečeno otázky budou stejné či podobné, zbytečně nepředbíhejte. Spíše k použití po dané přednášce, jako součást výukových materiálů. Poznámka k pdf dokumentům. Po přednášce jsou aktualizovány, dále se provádí aktualizace v případě nalezené chyby, překlepu atp. * ''*_.pdf'' obsahuje přednáškové slidy, tak jak byly předneseny * ''*_withnotes.pdf'' neobsahují slidy s odpověďmi na hlasovacími problémy-otázky kladené během přednášky * ''*_live_withnotes.pdf'' dokumenty jsou nejobsažnější, obsahují i note slidy k otázkám položeným během přednášek. ^ datum ^ č.t. ^ S/L ^ náplň ^ | 17.02.2022 | 1 | L | Úvod, jen velmi krátce. N-puzzle. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:01_intro.pdf |}}. Řešení problémů prohledáváním. Stromy a grafy. Jak neskončit ve slepé uličce a kdy skončit. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:02_search.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:02_search_live_withnotes.pdf |}} | | 24.02.2022 | 2 | S | Hledáme dále, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:03_search.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:03_search_live_withnotes.pdf |}} | | 03.03.2022 | 3 | L | Hledání řešení v případě, když někdo hraje racionálně proti nám - dvouhráčové hry. Minmax, $\alpha-\beta$ prořezávání {{ :courses:b3b33kui:prednasky:04_adversarial.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:04_adversarial_live_withnotes.pdf |}} | | 10.03.2022 | 4 | S | Co když je ve hře soupeře prvek náhody, nebo máme více hráčů. Expectimax. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:05_expectimax.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:05_expectimax_live_withnotes.pdf |}} | | 17.03.2022 | 5 | L | Sekvenční rozhodování za neurčitosti I. Jak nalézt cestu k cíli, když v každém kroku závisí skutečný výsledek akce na náhodě. Value iteration. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:06_mdp_withnotes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:06_mdp.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:06_mdp_live_withnotes.pdf |}} | | 24.03.2022 | 6 | S | Sekvenční rozhodování za neurčitosti II. Hledání optimální policy přímo. Policy iteration. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:07_mdp.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:07_mdp_withnotes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:07_mdp_live_withnotes.pdf |}} | | 31.03.2022 | 7 | L | Posilované učení I. Jak nalézt cestu k cíli, když nevíme jak náhodnost vypadá a nemáme mapu. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:08_rl_withnotes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:08_rl.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:08_rl_live_withnotes.pdf |}} | | 07.04.2022 | 8 | S | Posilované učení II. Jak kombinovat průzkum a již naučené. Průzkum vs. zužitkování již naučeného. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:09_rl.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:09_rl_live_withnotes.pdf |}} | | 14.04.2022 T2:D2-256 | 9 | L | **Písemka na přednášce** (aka mid-term exam, 15 bodů). Z kapacitních důvodů v místnosti [[https://fel.cvut.cz/cz/glance/classrooms.html|T2:D2-256]]. Posilované učení III. Co když je prostor stavů příliš veliký a nemůžeme si vše pamatovat v tabulce. Shrnutí prohledávacích algoritmů. | | 21.04.2022 | 10 | S | Zpět k jednorázovému rozhodování za neurčitosti. Jak rozhodnout optimálně, když známe potřebné podmíněné pravděpodobnosti - Bayesovské rozhodování. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:10_bayes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:10_bayes_withnotes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:10_bayes_live_withnotes.pdf |}} | | 28.04.2022 | 11 | L | Bayesovské rozhodování a klasifikace, jak klasifikátor hodnotit. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_a.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_a_withnotes.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_a_live_withnotes.pdf |}}| | 05.05.2022 | 12 | S | Učení rozhodovacího stroje z dat - klasifikátoru. Perceptron. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_b.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_b_live_withnotes.pdf |}}| | 12.05.2022 | 13 | L | Invariance transformacím, tečný podprostor pro k-NN a vybrané úlohy z lineárních klasifikátorů - Fisherův diskriminant a LSQ formulace. {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_c.pdf |}}, {{ :courses:b3b33kui:prednasky:11_recog_c_live_withnotes.pdf |}} | | 19.05.2022 | 14 | S | Shrnující přednáška, jednotící průchod, co studovat dále, ..., {{ :courses:b3b33kui:prednasky:14_closing.pdf |}} |