====== MS Teams pro distanční výuku ====== Pro distanční výuku PRP jsme se rozhodli využít MS Teams. Software je přístupný přes web [[https://teams.microsoft.com|https://teams.microsoft.com]], ale k připojení do videokonference je potřeba mít nainstalován Desktop client. Dostupné jsou verze pro Linux, Windows i Android. **Doporučujeme použít dva monitory**, ať můžete pohodlně pracovat např. v MS Code a zároveň vidíte to, co je ukazováno ve videokonferenci MS Teams. Zároveň Vás poprosíme, **připojte se i s webkamerou** (pokud ji máte), cvičení tak budou mnohem osobnější ;-) Pro pohodlnou možnost práce a aktivní účast ve videohovoru doporučujeme použít dva monitory. Připojte se i s webkamerou, prosím, ať máme cvičení co nejosobnější ;-) ===== Přihlášení ===== MS Teams jsou zpřístupněny přes celouniverzitní licenci. Přihlásit se lze pomocí ČVUT ID (KOS username) v doméně ČVUT, tedy **username@cvut.cz** a ČVUT hesla (heslo do KOSu). Pro přihlášen v doméně Microsoft () zadejte výše zmíněné ID, čímž dojde k přesměrování na stránku ČVUT (), kde proběhne samotné přihlášení. {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_ms-login.png?nolink&400|}}{{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_ctu-login.png?nolink&400|}} ===== Instalace ===== Klient lze stáhnout [[https://products.office.com/cs-cz/microsoft-teams/download-app|z webu ]], případně při přihlášení do [[https://teams.microsoft.com|webové aplikace]] se při snaze o připojení k meetingu ukáže hláška s žádostí o stažení klienta. ===== Připojení se k týmu ===== Pokud jste byli přidáni k týmu vyučujícím, po přihlášení ho rovnou uvidíte v nabídce. Pokud jste obdrželi alfanumerický kód, v záložce //Create or join new team// po jeho zadání budete mít zpřístupněný daný tým. {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_new-team.png?nolink&400|}} ==== Připojení k meetingu ==== K probíhajícímu meetingu se lze připojit pomocí tlačítka //Join now// v patřičném kanálu. Zároveň můžete být přizváni k již probíhajícímu meetingu. V takovém případě vám vyskočí notifikace s žádostí o připojení se (pokud máte aplikaci otevřenou a jste v ní přihlášeni). {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_join.png?nolink&400|}} {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_join-request.png?nolink&250|}} ==== Ovládání ==== Ve videohovorech si jsou všichni účastníci, co se práv k činnostem týče, naprosto rovni. Proto je potřeba **dodržovat pár pravidel**, aby byl průbeh cvičení co nejhladčí a nezasahovali jsme si do výkladu. * Po připojení se k videohovoru se ujistěte, že **nemáte zapnutý mikrofon** * Nesdílejte svoji obrazovku * K dotazům používejte chat, případně požádejte o slovo a mikrofon si zapněte až v okamžiku, kdy k tomu budete vyzváni. Na konci nezapomeťe svůj mikrofon opět vypnout. Ovládání během videokonference je skryto a lze ho vyvolat najetím myší do hlavního prostoru aplikace. {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_window.png?nolink&400|}} {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_window-menu.png?nolink&400|}} Menu má 7 položek, viz . Pokud máte problém se zvukem či mikrofonem, kliknutím na polžku //Další možnosti -> Show device options// lze nastavit mikrofon a reproduktory. Nezapomeťe si pak opět otevřít panel s chatem :) {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_menu.png?nolink&400|}} Vzhledem k velkému počtu účastníků není jasné, koho Vám MS Teams bude ukazovat v případě, kdy nebude sdílena žádná obrazovka. Pokud si chcete vybrat nějakého účastníka (pravděpodobně Vašeho cvičícího), který se má zobrazovat, lze to udělat následovně. Otevřete z menu položku //Participants//. V seznamu účastníku si najděte dotyčnou osobu a otevřením menu u jejího jména lze zvolit položku //Pin participant//, čímž se Vám začně zobrazovat právě tento účastník. {{:courses:b0b36prp:tutorials:mst_pin.png?nolink&300|}}