**Místo a čas konání** KN:E-311, čtvrtek od 16:15, střídavě 2 a 4 hodiny týdně, viz rozpis níže. //Parita týdnů [[https://www.fel.cvut.cz/cz/education/rozvrhy-ng.B151/public/cz/predmety/21/98/p2198806.html|v rozvrhu v KOSu]] nemusí být pro ACM relevantní. // **Pracovní text** {{:courses:a4b36acm:prog-challen.jpg?150|}} Steven S. Skiena, Miguel A. Revilla: Programming Challenges [[http://acm.cs.buap.mx/downloads/Programming_Challenges.pdf|link]] ([[http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.173.8499&rep=rep1&type=pdf|záložní link]])\\ Všecny úlohy z knihy na UVA Judge: [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=28| Root :: Programming Challenges (Skiena & Revilla)]] ---- ===== Shrnutí osnov a rozvrh ===== ^ Seminář ^ Datum \\ (hodiny) ^ Náplň ^ Úlohy/odkazy ^ | **1.** | **1.10.** (2) | Servery, konta, odevzdání cvičné úlohy | viz pod tabulkou | | **2.** | **8.10.** (4) | Kap. 9, průchody grafem, příprava soutěžících na CTU Open, rozcvičky začátečníků | viz pod tabulkou | | **3.** | **15.10.** (2) | Struktura a nácvik prezentací | Ukázka: {{:courses:a4b36acm:2015_ls:ukazkaprez.pdf| Voda v rourách}}\\ | | **4.** | **22.10.** (4) | Minisoutěž I | | | **5.** | **29.10.** (2) | Kap. 11, DP základy i pokročilejší | | | **6.** | **5.11.** (4) | Pokračování DP plus Kap. 10. grafy | | | **7.** | **12.11.** (2) | Kap. 5. a 6. Návrat k aritmetice a kombinatorice | | | **8.** | **19.11.** (4) | Minisoutěž II | | | **9.** | **26.11.** (2) | Kap. 7. teorie čísel | | | **10.** | **3.12.** (4) | Kap. 12. a 14. Výpočetní geometrie, mřížky | | | **11.** | **10.12.** (2) | Nezařazená témata, singulární úlohy | | | **12.** | **17.12.** (4) | Minisoutěž III | | | **13.** | **7.1.** (2) | Opakování a doplnění restů | | | **14.** | **14.1.** (4) | Individuální zakončení semestru | | | **CELKEM** | LS 2015 | **Průběžný stav** | [[https://docs.google.com/spreadsheets/d/16ts0JLadMARL5kvK9s7aFfksYwelVHDYOn7HYeYLmAk/edit#gid=0|Tabulka]] | ---- ===== Seminář 1. ===== **Úlohy pro začínající a mírně pokročilé** Do příště (8.10.) promyslete řešení úloh z kap 1. až 4. z knihy (odkazy jsou nahoře), promyslete jich co nejvíce. Kromě toho pokud možno naprogramujte a úspěšně odevzdejte úlohy uvedené níže, příště si je okomentujeme. Pokud se vám nebude dařit, je to také dobré znamení, poznamenejte si (do komentáře v kódu) co skřípe, ať to pak můžeme na semináři řešit. * kap 1. Getting Started [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=29&page=show_problem&problem=1078|10137 - The Trip]] * kap 2. Data Structures [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=30&page=show_problem&problem=784|843 - Crypt Kicker]] * kap 3. String [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=31&page=show_problem&problem=1073|10132 - File Fragmentation]] * kap 4. Sorting [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=32&page=show_problem&problem=967|10026 - Shoemaker's Problem]] * kap 8. Backtracking [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=36&page=show_problem&problem=802|861 - Little Bishops]] **Úlohy pro ostatní** Rozmyslete si řešení úloh, většinou se snaží vybočovat ze zajetých kolejí aniž jsou příliš náročné: * V severoamerické přípravě, kde si tým FEL zdatně vedl, se objevila úloha [[https://open.kattis.com/problems/countcircuits| Problem D Circuit Counting]], měla by jít řešit hrubou silou. (Případně si udělejte konto a odevzdejte). * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=512&page=show_problem&problem=1846|10905 - Children's Game]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=512&page=show_problem&problem=2384|11389 - The Bus Driver Problem]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=512&page=show_problem&problem=978|10037 - Bridge]] (možná si lze pomoci [[http://page.mi.fu-berlin.de/rote/Papers/pdf/Crossing+the+bridge+at+night.pdf|zde?]] ) * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=456&page=show_problem&problem=2379|11384 - Help is needed for Dexter]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=456&page=show_problem&problem=2515|11520 - Fill the Square]] recall: [[https://en.wikipedia.org/wiki/Row-major_order|Row-major_order]] ===== Seminář 2. ===== **Základní trénink BFS pro potřebné**\\ [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=11&page=show_problem&problem=865|924 - Spreading The News]] **Komentáře k příkladům Kap. 8. Rozmyslete, řešte**\\ //Ad Bicoloring// A graph is bicolorable if and only if it is bipartite. Also, a graph is bipartite if and only if all its cycles have even length. Method: Runn BFS from any node A. It must hold that all neighbours of any node with even distance from A (= color 1) have odd distance form A (= color 2). //Ad Wheels// Do not build the graph explicitely. //Ad Tourist Guide// Find path with maximum capacity. Capacity of the path is equal to the minimum of capacities of edges on this path. Modify Dijkstra accordingly - always expand search tree along the cheapest edge. //Ad Slash maze// The hint 9.7.9.4 (page 216) says it all. //Ad Edit Step Ladders// Longest path in DAG, do not build the graph explicitely. //Ad Tower of cubes// Longest path in DAG, split each cube (which can be rotated) into six cubes (which cannot be rotated). Follow the hint 9.7.9.6. //Ad Dusk Till Dawn// Answer 'Yes' to the hint 9.7.9.7. //Ad Hanoi Troubles// Find it out yourself! **Další základní téma Kap. 8. nepokryté**\\ //Tree diameter// Start at any node A, find most distant node B. Then start in B and find most distant node C to it. Distance AC migh be generally larger than distance AB. The distance BC is guaranteed to mi maximum in the tree, it is its diameter. Faster: Create dummy node D, connect to it all tree leaves and run BFS from D, the one or two nodes with max distance form D is/are the tree center, this max distance is also the tree radius. The diameter = 2*radius + center cardinality - 1. [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=16&page=show_problem&problem=1400|10459 - The Tree Root]] [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1249|10308 - Roads in the North]] **Pro pokročilé a trénující**\\ Rozmyslete a formulujte postup u co nejvíce úloh, alespoň tří. Implementujte jednu nebo více. [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=27&page=show_problem&problem=2498|Virtual Friends]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=229&page=show_problem&problem=3138|Almost Union-Find]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=78&page=show_problem&problem=2735|Rotate to root]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=78&page=show_problem&problem=2742|Flight Planning]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=19&page=show_problem&problem=1642|Pre, in and post]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=16&page=show_problem&problem=1351|Tree Reconstruction]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1244| How Many Trees?]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=9&page=show_problem&problem=737|Critical Links]]\\ ===== Seminář 3. ===== Kap. 10 v knize, rozbor jejích jednotlivých úloh. **[[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=38|Úlohy na UVA]]** **Prváci : [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=28|Libovolná úloha z kap. 2.-4. ]]** Váš den narození modulo 8 udává pořadové číslo úlohy (0., 1., ..., 7. shora) kterou rozeberte. Stejně postupujte s měsícem narození, abyste získali číslo druhé úlohy, k rozboru. Pokud se rovná prvnímu, přičtěte pět, modulujte 8. **Online trénink na soutěž CTU Open: http://a2oj.com/Contest.jsp?ID=21847** ===== Seminář 4. ===== Výklad, grafová reprezentace, na co si dát v základní grafové manipulaci pozor. Studujte také další návody [[http://web.stanford.edu/class/cs97si/|ze Stanfordu]]. Minisoutěž: [[http://www.ahmed-aly.com/Contest.jsp?ID=22089| "Graph Problems Competition" on Ahmed-Aly.]] ===== Seminář 5. ===== Proběhla demostrace řešení několika jednodušších a pár pokročilejších úloh, které se typicky řešeší pomocí DFS/BFS/Dijkstrovým algoritmem. Důležité ponaučení - všechny úlohy se, redukují na prohledávání stavového prostoru - implicitní graf, ve kterém vrcholy reprezentují stav světa a hrany (mohou být vážené) představují //možné// přechody z jednoho stavu do druhého. Také jsme si ukázali několik řešení úlohy //spreadsheet//, která byla zadána minule. * **Spreadsheet** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:spreadsheet.java|spreadsheet.java}}, vstupy: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:spreadsheet.txt|spreadsheet.txt}} * **Hádanka s kozou, vlkem a zelím** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:riddle.java|riddle.java}} * **Hádanka s tunelem** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:riddle2.java|riddle2.java}} * **Maze Runner** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner.java|mazerunner.java}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner2.java|mazerunner2.java}} (alternativní), vstupy: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner1.txt|mazerunner1.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner2.txt|mazerunner2.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner3.txt|mazerunner3.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner4.txt|mazerunner4.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:mazerunner5.txt|mazerunner5.txt}} * **Heretic** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:heretic.java|heretic.java}}, vstupy: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:heretic1.txt|heretic1.txt}},{{:courses:a4b36acm:2015_zs:heretic2.txt|heretic2.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:heretic3.txt|heretic3.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:heretic4.txt|heretic4.txt}} * **Útěk z hořícího lesa** - kód: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:escape.java|escape.java}}, vstupy: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:escape1.txt|escape1.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:escape2.txt|escape2.txt}}, {{:courses:a4b36acm:2015_zs:escape3.txt|escape3.txt}} ===== Seminář 6. ===== ** Do minisoutěže úlohy, link:** http://a2oj.com/Contest.jsp?ID=22461 Samostatné záložní linky na jednotlivé úlohy, použij napřed odkaz výše. * http://www.spoj.com/problems/BITMAP/ Bitmap * http://www.spoj.com/problems/PT07Y/ Is it a tree * http://www.spoj.com/problems/PT07Z/ Longest path in a tree * http://www.spoj.com/problems/ONEZERO/ Ones and zeros * http://www.spoj.com/problems/PPATH/ Prime Path * http://www.spoj.com/problems/ACPC10D/ Tri graphs * http://codeforces.com/problemset/problem/369/C Valera and Elections * http://www.spoj.com/problems/WATER/ Water among Cubes * http://www.spoj.com/problems/NAJKRACI/ ===== Seminář 7. ===== Dynamické programování - viz. kapitola 11 v [[http://acm.cs.buap.mx/downloads/Programming_Challenges.pdf|Programming Challenges]] a přednáška o DP z minulých let: [[https://cw.fel.cvut.cz/wiki/_media/courses/a4b36acm/2013_ls/dp.pdf| Dynamické programování]]. ===== Seminář 8. ===== Dynamické programování - {{:courses:a4b36acm:2015_zs:dp-examples.pdf|rozcvička}} před minisoutěží.\\ **Úlohy:** http://www.spoj.com/problems/ANARC05H/en/\\ http://www.spoj.com/problems/ANARC07G/en/\\ http://www.spoj.com/problems/BABTWR/\\ http://www.spoj.com/problems/CRSCNTRY/\\ http://www.spoj.com/problems/FPOLICE/\\ http://www.spoj.com/problems/GNYR09F/\\ http://www.spoj.com/problems/JEDNAKOS/en/\\ http://www.spoj.com/problems/MMAXPER/en/\\ http://www.spoj.com/problems/PARTY/\\ http://www.spoj.com/problems/PT07X/\\ **Odevzdávejte svá řešení přímo na serveru SPOJ.** [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=114&page=show_problem&problem=52| Unidirectional TSP 116]] \\ [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=465&page=show_problem&problem=378|437 - The Tower of Babylon]]\\ [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=465&page=show_problem&problem=4038|1292 - Strategic game]]\\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=114&page=show_problem&problem=1010| Distinct subsequences 10069]] \\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&page=show_problem&problem=1346| Longest common subsequence 10405]] \\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&page=show_problem&problem=1662| Bar codes 10721 ]] \\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&page=show_problem&problem=1853| Simple hashing 10912]] \\ [[http://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=142&page=show_problem&problem=1944| Boxes 11003]] \\ **Odevzdávejte svá řešení přímo na serveru UVA.** ===== Seminář 10. ===== Počty prvočíselné a kombinatorické. * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=5&page=show_problem&problem=279|343 - What Base Is This?]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=8&page=show_problem&problem=577|636 - Squares (III)]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=11&page=show_problem&problem=908|967 - Circular]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=247&page=show_problem&problem=3671|1230 - MODEX]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1244|10303 - How Many Trees?]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1269|10328 - Coin Toss]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1270|10329 - Combinatorial Expression]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=25&page=show_problem&problem=2322|11347 - Multifactorials]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=26&page=show_problem&problem=2403|11408 - Count DePrimes]] * [[http://www.spoj.com/problems/PTIME/|PTIME - Prime Time]] * [[http://www.spoj.com/problems/UCV2013A/|UCV2013A - Counting Ids]] **Některé odkazy související s úlohami** Catalanova čísla\\ https://en.wikipedia.org/wiki/Catalan_number Kombinační čísla\\ http://arantxa.ii.uam.es/~ssantini/writing/notes/s667_binomial.pdf\\ http://www.zweigmedia.com/RealWorld/tutstats/bincoeffs.html\\ Modulární mocnění\\ https://discuss.codechef.com/questions/20451/a-tutorial-on-fast-modulo-multiplication-exponential-squaring\\ https://en.wikipedia.org/wiki/Modular_exponentiation\\ Euklidův algoritmus (největší společný dělitel)\\ http://mathworld.wolfram.com/EuclideanAlgorithm.html Prvočísla\\ http://www.geeksforgeeks.org/sieve-of-eratosthenes/\\ ===== Seminar 11: Combinatorial Game Theory ===== ==== Warm Up Games ==== **Simple Number Game**\\ \\ Alice and Bob play the following game. They choose a number N to play with. The runs are as follows: - Alice plays first and the two players alternate. - In his/her turn, a player can subtract from N number 1, 2, or 3, but it must be smaller than N. The number thus obtained is the new N. - The person who cannot make a move in his/her turn loses the game. Assuming both play optimally, who wins the game? \\ \\ **[[https://www.codechef.com/problems/NUMGAME|Yet Another Number Game]]**\\ \\ Alice and Bob play the following game. They choose a number N to play with. The rules are as follows : - Alice plays first, and the two players alternate. - In his/her turn, a player can subtract from N any proper divisor (not equal to N) of N. The number thus obtained is the new N. - The person who cannot make a move in his/her turn loses the game. Assuming both play optimally, who wins the game? \\ \\ **[[https://www.codechef.com/problems/NUMGAME2|Number Game Revisited]]**\\ \\ Alice and Bob play the following game. They choose a number N to play with. The runs are as follows: - Bob plays first and the two players alternate. - In his/her turn, a player can subtract from N any prime number (including 1) less than N. The number thus obtained is the new N. - The person who cannot make a move in his/her turn loses the game. Assuming both play optimally, who wins the game? ==== References ==== * [[http://www.math.ucla.edu/~tom/Game_Theory/comb.pdf|Všeobecné poučení o hrách a Nimu]] [[http://mks.mff.cuni.cz/library/JakHratANeprohratFH/JakHratANeprohratFH.pdf|(výtah, česky)]] * [[http://community.topcoder.com/tc?module=Static&d1=tutorials&d2=algorithmGames | TopCoder - The Basic Introduction into Games]] * [[http://teorie-grafu.cz/zakladni-pojmy/jadro-grafu.php | Jádro grafu]] * Teorie her na CMU - [[http://www.math.cmu.edu/~mlavrov/arml/12-13/games-02-10-13.pdf|Combinatorial Game Theory]],[[http://www.math.cmu.edu/~mlavrov/arml/12-13/games-02-24-13.pdf|Even More Games]] * Kombinatorické hry - krátká ilustrace ({{:courses:a4b36acm:combigames.pdf| pdf}}, {{:courses:a4b36acm:combigames.ppt| ppt}}) * Nimbers (Sprague-Grundyho čísla) - ukázková úloha ([[http://www.codechef.com/problems/BIGPIZA| Socializing Game around Pizza]], {{:courses:a4b36acm:pizza.pdf| s řešením}}) * [[http://www.fq.math.ca/Scanned/1-4/whinihan.pdf|Fibonacciho Nim]] * [[http://scimath.unl.edu/MIM/files/MATExamFiles/Cotton_MATpaper_Final_EDITED.pdf|Wythoff’s Game]] ===== Seminar 12: Combinatorial Game Theory ===== List of the problems for today: * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=330&page=show_problem&problem=1345|Bachet's Game]] * [[http://www.spoj.com/problems/CLK/|Chomp]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=330&page=show_problem&problem=1309|Euclid's Game]] * [[http://www.spoj.com/problems/QCJ3/|The Game]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=330&page=show_problem&problem=2484|Integer Game]] * [[http://www.spoj.com/problems/MATGAME/|Matrix Game]] * [[https://icpcarchive.ecs.baylor.edu/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=398&page=show_problem&problem=2824|Game]] * [[http://www.spoj.com/problems/QWERTY04/|TRIVIADOR]] * [[https://icpcarchive.ecs.baylor.edu/index.php?option=onlinejudge&page=show_problem&problem=3060|Playing With Stones]] * [[http://www.spoj.com/problems/MMMGAME/en/|M&M Game]] * [[http://www.spoj.com/problems/NGM/|A Game with Numbers]] * [[http://www.spoj.com/problems/PT07A/|Play with a Tree]]: How to tackle a problem of this sort was not covered in the lecture, but if you are interested, see [[http://www.math.ucla.edu/~tom/Game_Theory/comb.pdf|Ferguson's Game Theory]] (lecture 6, specifically, the colon and fusion principles). * [[http://www.spoj.com/problems/BNWNIM/en/|Black and White Nim]]: Difficult, yet intriguing problem. ===== Seminář 13: Intervalové stromy ===== Dnešní cvičení bude o intervalových stromech, viz. [[https://ksp.mff.cuni.cz/tasks/24/cook3.html|kuchařka KSP]], [[https://docs.google.com/presentation/d/1RAlGfpEOoLyStTHpWnXdzj8E08D_KYShEu54i4mB4NA/edit|range minimum query]] (navíc LCA, HL-dekompozice). \\ Příklad netriviální úlohy, která je krásnou ukázkou aplikace Fenwickova stromu: {{:courses:a4b36acm:2015_zs:e_num_of_invs.py|e_num_of_invs.py}} ===== Seminář 14: Intervaly a intervalové stromy ===== * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=11&page=show_problem&problem=908|967 - Circular]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=12&page=show_problem&problem=998|10057 - A mid-summer night's dream.]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=14&page=show_problem&problem=1141|10200 - Prime Time]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=15&page=show_problem&problem=1265|10324 - Zeros and Ones]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=78&page=show_problem&problem=2667|11620 - City of Egocentrics]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=78&page=show_problem&problem=2672|11625 - Nice Prefixes]] * [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=117&page=show_problem&problem=2828|11728 - Alternate Task]] * [[http://www.spoj.com/problems/MULTQ3/|MULTQ3 - Multiples of 3]] * [[http://www.spoj.com/problems/WINDVANE/|WINDVANE - WIND VANE]] * [[http://www.spoj.com/problems/BRCKTS/|Brackets]] * [[http://www.spoj.com/problems/CTRICK/|Card Trick]] * [[http://www.spoj.com/problems/YODANESS/|Yodaness Level]] Pro zájemce dodatečná témata [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=22&page=show_problem&problem=1969|11028 - Sum of Product]] [[https://uva.onlinejudge.org/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=18&page=show_problem&problem=1565|10624 - Super Number]] [[http://www.spoj.com/problems/ANDROUND/|ANDROUND - AND Rounds]] ===== Okruhy pro domácí úlohy ===== Vyberte si libovolnou úlohu z některého okruhu, a řešte. 1. [[https://icpcarchive.ecs.baylor.edu/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=242|Regionals 2006 - Asia - Beijing]]\\ 2. [[https://icpcarchive.ecs.baylor.edu/index.php?option=com_onlinejudge&Itemid=8&category=244|Regionals 2006 :: Asia - Dhaka]]\\ Navrhujte podle potřeby další okruhy ...