Rasterizace 2D objektů (MPG kap. 3)
Rasterizace úseček, kružnic a oblouků.
Vyplňování a šrafování mnohoúhelníků.
Ořezávání úseček a mnohoúhelníků.
Barva (MPG kap. 1, 4.1)
Vnímání barvy, třísložková reprezentace barev, srovnávací funkce, prostor XYZ.
Barevné prostory a modely.
Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu (MPG kap. 2.5-2.7)
NEPOVINNÉ: Rozptylování barev, práce s paletou (MPG kap. 4.1)
Promítání (MPG kap. 9)
Řešení viditelnosti (MPG kap. 11)
Metody a algoritmy stínování (MPG kap. 10.7)
Vržené stíny(MPG kap. 12)
Texturování (MPG kap. 13)
Modelování prostorové scény, B-rep, CSG, volume rep. (MPG kap. 6, 14.1)
Globální osvětlení (MPG kap. 10.1-10.6, 15.1-15.5, 15.9, 15.10)
Přímé a nepřímé osvětlení, efekty globálního osvětlení.
Radiometrické a fotometrické veličiny (tok, irradiance, radiozita, zářivost, radiance).
Odraz světla na povrchu, BRDF.
Zobrazovací rovnice - úhlová a plošná formulace.
Radiosita, souvislost se zobrazovací rovnicí.
Ray tracing, souvislost se zobrazovací rovnicí.
Stochastický ray tracing, plošné zdroje světla.
NEPOVINNÉ: HDRI (zdroje:
prezentace, MPG kap. 4.2)
Akvizice HDR obrázků.
HDR formáty pro obrázky a video.
HDR zorazovací zařízení.
HVS (Human Visual System) - adaptace, rozsah vnímané luminance, skotopické a fotopické vidění, purkňův efekt.
Mapování tónů.
Globální vs. lokální operátory mapování tónů, časově závislé operátory.
Reakce na silné zdroje světla - oslnění.