====== B4M39APG - Algoritmy počítačové grafiky ======
|{{:courses:b4m39apg:apg.png?nolink&200|APG}} | Předmět magisterského studia vyučovaný na [[http://dcgi.fel.cvut.cz/|katedře počítačové grafiky a interakce]] (DCGI) | [[http://dcgi.fel.cvut.cz/|{{:courses:b4m39apg:dcgi-logo-60.png|DCGI}}]]|
===== ORGANIZACE =====
* 2+2 (viz osnova [[courses:b4m39apg:lectures:start|přednášek]] a plán [[courses:b4m39apg:seminars:start|cvičení]])
* Cvičení probíhá formou postupného řešení dílčích úloh v dvoučlenném [[courses:b4m39apg:groups:start|týmu]].
* Za úlohy ze semestru studenti získávají body.
* Pozdní odevzdání úloh je spojeno se ztrátou bodů.
* Předmět je zakončen [[courses:b4m39apg:exam:start|zkouškou]].
===== LITERATURA =====
* **Žára a kol. [[http://www.cgg.cvut.cz/ModerniPocitacovaGrafika/|Moderní počítačová grafika]], Computer Press, 2005.**
* Pharr et al. [[https://www.amazon.com/Physically-Based-Rendering-Third-Implementation/dp/0128006455/ref=pd_bxgy_14_img_2?_encoding=UTF8&pd_rd_i=0128006455&pd_rd_r=QWZHYAVVJM4NKHKYZSG0&pd_rd_w=dc9Dy&pd_rd_wg=B2Mq5&psc=1&refRID=QWZHYAVVJM4NKHKYZSG0|Physically Based Rendering 3rd edition]]. Morgan Kaufmann 2016.
* Moller et al. [[https://www.amazon.de/Real-Time-Rendering-Fourth-Tomas-Akenine-Moller/dp/1138627003|Real-Time Rendering, 4th edition]], CRC Press, 2018.
* Hughes et al. [[http://www.amazon.com/Computer-Graphics-Principles-Practice-Edition/dp/0321399528|Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition)]], Addison Wesley 2014.
* Shirley and Marschner, [[https://www.amazon.de/Fundamentals-Computer-Graphics-Peter-Shirley/dp/1482229390/ref=sr_1_1?s=books-intl-de&ie=UTF8&qid=1542207589&sr=1-1 | Fundamentals of Computer Graphics 4th edition]], A K Peters 2015.
* Žára a kol. [[https://cent.felk.cvut.cz/courses/APG/skripta/index.html|Algoritmy počítačové grafiky]], virtuální skripta, 2000.
* [[http://www.opengl.org/documentation/blue_book/|The OpenGL Reference Manual - The Bluebook]].
===== PREREKVIZITY =====
Znalost některé ze základních grafických knihoven (OpenGL, DirectX), schopnost programovat v C++.
===== HODNOCENÍ: =====
**Bodování:**
* 50 b. - úlohy řešené na cvičení
* 10 b. - písemný test v semestru
* 40 b. - zkouška
**Zápočet a zkouška:**
* Podmínkou zápočtu je získání **minimálně 30** bodů za řešené úlohy + písemný test.
* K úspěšnému složení zkoušky je zapotřebí získat **minimálně 20 bodů**.
**Známka:**
| 90-100 b. | **A** - výborně |
| 80-89 b. | **B** - velmi dobře |
| 70-79 b. | **C** - dobře |
| 60-69 b. | **D** - uspokojivě |
| 50-59 b. | **E** - dostatečně |
^ pod 50 b. ^ **F** - nedostatečně ^
===== Server pro správu semestrálních prací =====
* [[http://cw.felk.cvut.cz/upload/|UploadSystem]]
===== DALŠÍ INFORMACE =====
* [[https://www.fel.cvut.cz/cz/education/rozvrhy-ng.B191/public/html/predmety/46/97/p4697806.html|Rozvrh]]
* [[https://cw.felk.cvut.cz/wiki/help/start|Help stránky]] pro tuto konkrétní DokuWiki
* [[http://www.dokuwiki.org/syntax|dokuwiki syntax]]
* [[https://cent.felk.cvut.cz/courses/APG/|Původní stránky APG z minulých let]] (neudržované)
Seznamte se s **[[http://dcgi.felk.cvut.cz/cs/study/akademicka_pravidla|Akademickými pravidly]]** na katedře DCGI a dodržujte je!
//**Úspěšné studium tohoto předmětu vám přejí:**//
| [[http://dcgi.fel.cvut.cz/people/zara|{{courses:a4m39apg:teachers:zara.jpg?100|Jiří Žára}}]] \\ \\ [[http://dcgi.fel.cvut.cz/people/zara|prof. Ing. Jiří Žára, CSc.]] | [[http://dcgi.fel.cvut.cz/people/bittner|{{courses:a4m39apg:teachers:bittner.jpg?100|Jiří Bittner}}]] \\ \\ [[http://dcgi.fel.cvut.cz/people/bittner|doc. Ing. Jiří Bittner, Ph.D.]] | [[https://dcgi.fel.cvut.cz/people/hendrij|{{courses:b4m39apg:teachers:hendrich.jpg?100|Jakub Hendrich}}]] \\ \\ [[https://dcgi.fel.cvut.cz/people/hendrij|Ing. Jakub Hendrich]] |
| **Lecturer** | **Lecturer** | Tutor |