====== 3 - Větvení, funkce ======
===== 1. Zaokrouhlení reálného čísla =====
#include
#include
float zaokrouhleni (float c, int n)
{
float x = pow(10, n);
float p = 0.5;
if (c < 0) p = -0.5;
return ((int)(c*x + p))/x;
}
int main()
{
float cislo;
int pocet;
scanf("%f%i", &cislo, &pocet);
printf("%.*f", pocet, zaokrouhleni(cislo, pocet));
return 0;
}
{{youtube>/BUeUmRnbWvU?medium}}
===== 2. Výpočet obsahu (plochy) obecného trojúhelníku =====
#include
#include
float heron (int a, int b, int c)
{
float s, S;
s = (a + b + b)/2.0;
S = sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
return S;
}
int main()
{
unsigned int a, b, c;
if (scanf("%i%i%i", &a, &b, &c) != 3)
{
return 101;
}
if ((a+b) < c || (b+c) < a || (a+c) < b || a < 1 || b < 1 || c < 1)
{
return 102;
}
printf("S = %0.2f\n", heron(a, b, c));
return 0;
}