====== 02 Prohledávání II ======
Některé cesty vedou k nalezení cíle možná rychleji. Jak to můžeme odhadnout. Heuristická funkce. Jaké heuristiky jsou //nejlepší, přípustné//?
* Diskuse nad řešením prvního DÚ
* Quizz I, II
* Prohledávací rozcvička
===== Quizz I =====
> {{page>courses:b3b33kui:internal:quizzes#Plánování letových hladin}}
===== Quizz II =====
> {{page>courses:b3b33kui:internal:quizzes#padajici_2_vejce}}
===== Prohledávácí rozcvička =====
Ačkoli mnozí jste již netrpěliví skočit na hledání cesty v bludišti, začněte jednoduchým grafem. Je to menší problém, bude se vám snáz krokovat a debugovat. Hledání cesty v grafech z přednášky si můžete vyzkoušet pomocí {{ :courses:b3b33kui:cviceni:program_po_tydnech:kuigraphs.py |''kuigraphs.py''}}. Základní komunikační rozhraní je stejné jako pro ''kuimaze''. Tedy
import kuigraphs
env = kuigraphs.KuiGraph()
observation = env.reset()
states_with_costs = env.expand(state) # list of tuples ('a',1)
env.set_path(path)
''state'' je písmeno, jako v přednášce, 'S', 'a', ... 'G'. Vyzkoušejte různé strategie prohledávání. Pokud napíšete dostatečně obecně, stejný kód bude fungovat i pro případ
env = kuimaze.InfEasyMaze()
Rozmyslete si trochu nad papírem datové struktury, které budete potřebovat.
> {{page>courses:b3b33kui:internal:cviceni:tyden_02#programming}}
===== programování hledání =====
* Python [[https://docs.python.org/3/library/queue.html|queue]] nebo [[https://docs.python.org/3.6/library/heapq.html|heapq]] vám mohou pomoci při ukládání uzlů prohledávacího stromu.
===== různé =====
* [[http://tristanpenman.com/demos/n-puzzle/|visualizace]] řešení n-1 puzzle