Podklady přednášek pro aktuální akademický rok 2018/2019. Podklady se skládají z promítaných slidů, které jsou také k dispozici ve zkrácených verzích šetřnějších k případnému tisku, bez přechodů mezi snímky a ve formátu čtyři snímky na stránku.
Poklady tvoří podpůrný materiál a jejich učelem není nahradit vlastní zápisky z přednášky, které slouží také jako prostředek osvojení si studované problematiky.
Týden | Datum | Přednáška |
---|---|---|
1 | 20.2.2019 | 01 - Úvod |
2 | 27.2.2019 | 02 - Objektově orientované programování |
3 | 6.3.2019 | 03 - Výčtové typy a kolekce v Javě, generické typy |
4 | 13.3.2019 | 04 - Výjimky a soubory |
5 | 20.3.2019 | 05 - GUI v Javě |
6 | 27.3.2019 | 06 - GUI v Javě, událostmi řízené programování |
7 | 3.4.2019 | 07 - Vícevláknové aplikace 1 |
8 | 10.4.2019 | 08 - Vícevláknové aplikace 2 |
9 | 17.4.2019 | 09 - Sokety a síťování |
10 | 24.4.2019 | 10 - Výkon a profilování |
11 | 1.5.2019 | Státní svátek |
12 | 8.5.2019 | Státní svátek |
12 | 9.5.2019 | 11 - Uklízení odpadků a analýza úniku (čtvrtek) |
13 | 14.5.2019 | Odpadá (úterý) |
13 | 15.5.2019 | Rektorský den |
14 | 22.5.2019 | Zkouškový test |
Organizace předmětu; programovací jazyk Java.
Úvod do objektově orientovaného modelování (analýzy a návrhu); objektově orientované programování (OOP); struktura objetu a zapouzdření.
Konstruktor, singleton, metoda main, immutable objekty.
— Aktualizace 2018/02/22 15:35
Objektově orientované programování. Immutable. Dědičnost, kompozice a polymorfismus. Dispatch a double dispatch.
— Aktualizace 2019/02/25 12:50 – úprava single-dispatch demonstračního příkladu
Výčtové typy, kolekce, iterátor, JFC. Generické typy.
— Aktualizace 2017/03/09 7:42
Výjimky. Soubory.
— Aktualizace 2017/03/15 10:16
GUI v Javě, komponenty a kontejnery, dialogová okna (modalita).
GUI v Javě, Model-View-Controller, Event-Driven Programming, vnitřní třídy.
Paralelismus, synchronizace výpočetních toků, vícevláknové aplikace.
— Aktualizace 2017/04/06 9:15 - přidán demonstrační příklad
Vícevláknové aplikace - příklad GUI, vzor observer. Modely vícevláknových aplikací.
Síťování, síťová API - soket, jednoduchý klient a server, boss/worker server/klient.
Výkon aplikace, profilování v NetBeans, příklady.
Správa paměti, Garbage Collection, Escape Analysis a alokace na stacku.
— Aktualizace 2019/09/05 11:22 - drobné opravy textu