====== A6M33SSL Statistika a spolehlivost v lékařství - komentáře k anketě ====== Souhlasná stanoviska mnohde máme, ale zpravidla neuvádíme, abychom nenudili. Rovněž nekomentujeme ta, která si navzájem odporují. === Příspěvky nepravdivé: === * //"První termín ... Pokud vím, tak prošel jediný člověk (a to se známkou E)"// * //"Každý termín splnilo okolo 4 studentů ze 30"// Skutečná úspěšnost byla 2-3x vyšší. * //"Zkouška byla především teoretická! Nejednalo se o praktické výpočty a úkoly, jak jsme všichni očekávali"// Příklady v ní byly a dopadly stejně jako teorie. === Příspěvky nepoužitelné, protože nespecifikují, kde konkrétně je problém: === * //"Určitě by to chtělo alespoň opravit chyby v pdfkách na internetu, je jich tam opravdu hodně."// Za statistiku MN: Chyby, které jsem našel nebo na ně byl upozorněn, jsem opravil do několika dní, a autorovi připomínky připsal bonus. Proč jste se o něj nepřihlásil(a)? Za spolehlivost: Obdobně. * //"Je vyžadována zbytečně hluboká znalost některých statistických principů."// * //"Podle zkoušek to vypadá, že by se měl student naučit úplně nazpaměť výtah ze skript, slovo od slova, jelikož pro nějaké intuitivní vysvětlení nebo důkaz o tom, že "to" student chápe není vůbec prostor. Pan Navara vyžaduje po studentech biflování a je absolutně nekompromisní co se neexaktních výkladů týče."// * //"Na žádost o přezkoumání testu reagovali slovy, že o tom nehodlají diskutovat."// Na takové žádosti jsme zásadně reagovali vstřícně, a jestli to někdo viděl jinak, měl žádat přezkoumání na místě (např. bychom vyhledali nezávislého učitele, který by námitku posoudil). * //"Ohledně zkoušky - myslím si že byla ... naprosto neadekvátně složitá"// * //"Bylo by vhodné na cvičení počítat složitejší příklady, jaké byly i u zkoušky."// * //"Bylo by dobré zlepšit probíranou látku na cvičení a neprobírat příklady pouze základní složitosti, ale složité jako na zkouškách."// * //"latka na cvicenich neodpovidala pozadavkum na zkousce"// Podle nás má poslední příspěvek pravdu, látka na cvičeních neodpovídala požadavkům na zkoušce, zkouška byla lehčí :-) Vážně! Stížností na obtížnost zkouškových otázek je hodně, ale žádná konkrétní. Tak konečně ukažte, který příklad je podle vás nepřiměřeně obtížný! Už jste k tomu byli dříve vyzváni! === Příspěvky ostatní, hodné komentáře: === * //"Asi nejtěžší předmět na bio zatím."// Někdo musí být první. My to být nemusíme. * //"Myslím, že od nás očekával už nějakou znalost statistiky, kterou téměř nikdo neměl."
"Spolehlivost: Přednášky nesoudím, nechodil jsem. Cvičení byla dobrá a látku jsem chápal. Zde jsem teprve začal chápat základy statistiky."// To brzy! Statistika (PSI) byla prerekvizita. * //"Náročnost zápočtové písemky a náročnost zkoušky se od sebe velice lišily."// Ano, jinak by většina skončila neudělením zápočtu :-( Zápočtová písemka sloužila k ověření znalostí probíraných na cvičení, zatímco ve zkouškové se hodnotí i teoretické znalosti vykládáné na přednášce. Ale to se na (nejen) váš podnět změní, zápočtových testů bude víc a budou náročnější. * //"Je skoda, ze uz neni moznost prinest si ke zkousce vlastni materialy."// Za to poděkujte svým předchůdcům, zejména opisovačům. * //"poskytnout studentům třeba loňská zadání"// Statistika v této podobě běžela poprvé. * //"Také by bylo dobré během semestru dělat nějaká úkoly (alespoň nepovinné), které by alespoň částečně naznačily, jak to bude vypadat u zkoušky."// Budou povinné. * //"P. prof. Navara písemné práce archivuje a jsem si jist, že v případě nějakého řešení i rád poskytne."// Ano. (Archivuje L. Přeučil.) Dotazy a připomínky: [[http://cmp.felk.cvut.cz/~navara]]