====== Dilema II ====== * Řešení [[courses:b4b33rph:cviceni:program_po_tydnech:tyden_02#du_na_pristi_tyden_-_modul_pro_vypocet_skalarniho_soucinu_2_vektoru|domácího úkolu]], diskuse problémů * Python tutorial, kapitoly 3 - 9 * Co je aktuálně váš nejtížívější problém (rozuměj v souvislosti s tímto předmětem) * Malá hádanka, jako obvykle * Malý programovací test * cvičný upload triviálního hráče (poslední šance se zeptat na nejasnosti) * Programování řízení dvouhráčové hry. ====== Hádanka ======= > {{page>courses:b4b33rph:internal:puzzles#cviceni_3}} ====== Herně - teoretický kvíz ======= > {{page>courses:b4b33rph:internal:cviceni:program_po_tydnech:tyden_03:kviz}} ====== Řešení domácího úkolu ====== Příklady řešení minulého domácího úkolu. Diskuse nad některými [[courses:b4b33rph:internal:cviceni:myvector_problems|problémy]]. ====== Otázky a odpovědi ====== Za domácí úkol jste si měli projít kapitoly 3 - 9 z knihy {[b4b33rph:Kubias2008]}. Pokud máte dotazy k probírané látce, zeptejte se. Zkuste nahrát vašeho triviálního PD hráče, nemusí být úplně funkční, ale měli byste mít jasný plán jak ho zprovoznit. ====== Programovací testík ====== Zadání 1. testíku v interní části stránek. ====== Kámen-nůžky-papír hráč ====== > {{page>courses:b4b33rph:internal:cviceni:python#druha_prednaska&noheader}} Naimplementujte triviálního hráče, hrajícího R-P-S game a vhodně otestujte. Nechte to zahrát proti sobě například hru "2 ze 3" a vyhodnoťe vítěze. Zkuste vytvořit dva hráče, např náhodného a konstantního a vyhodnoťte úspešnost při více opakování. Zkuste nejprve //algoritmus// řízení hry rozmyslet na papíře a pak teprve začněte programovat. > {{section>courses:b4b33rph:internal:cviceni:python#r-p-s_player&noheader}} ====== Domácí úkol ====== /* ===== Kuličky ===== Dobrovolná bodovaná domácí úloha [[courses:b4b33rph:cviceni:kulicky|Kuličky]]. Na její vypracování máte 3 týdny! */ ===== Odevzdání ===== Nadcházející neděli do 23:59:59 je třeba odevzdat první verzi hráče: [[courses:b4b33rph:cviceni:veznovo_dilema:03_pd_hrac|Jednoduchý hráč]]. Pokud vám něco není jasné, váš triviální hráč není schopen hrát, je nejvyšší čas to řešit. ===== Příprava na další cvičení ===== Pokračujte ve čtení zkoušení programování. Dokončete pokročilého hráče pro vězňovo dilema - na dalším cvičení bude poslední možnost diskutovat nejasnosti před turnajem. Modul ''vectors.py'' respektive, třídu ''MyVector'' doplňte o metodu ''is_perpendicular_to(self, other)'' a vhodně otestujte. Zkuste si i složitější metodu ''cross_product(self, other)'', která, pokud to jde, vytvoří nový objekt stejného typu - [[https://en.wikipedia.org/wiki/Cross_product|vektorový součin]]. if __name__ == "__main__": vec1 = MyVector([1,2,3]) # vektory mohou byt i jine dimenze nez 3! vec2 = MyVector([3,4,5]) if vec1.is_perpendicular_to(vec2): print('vectors are perpendicular') print(vec1.cross_product(vec2))