U většiny projektů je na konci popisu v závorce zkratka jména vyučujícího, který zadání vytvářel a za projekt zodpovídá. S tímto člověkem projekt průběžně konzultujte.
Tvorba jednoduché aplikace, která bude cokoli dělat (editor textu, úprava obrázků, kalkulačka, úprava zvuku, …), ale bude podporovat historii a její úpravy.
Tvorba a zobrazení platónských těles (VL)
Výpočet a zobrazení Foucaultova kyvadla v různých bodech na planetě (VA)
-
Hnefatafl nebo jiná verze staroseverské deskové hry
wiki (MM)
Tvorba panoramatické fotografie (VA)
-
Interaktivní editor RLC obvodů, včetně tvorby propojek a generace maticové formy výsledného zapojení (VA)
Zobrazení a automatické řešení rubikovy kostky (VA)
Vektorizace bitmapových (scan) grafů (VA)
Tvorba a zobrazení Smithova diagramu (VA)
Hledání průsečíků obecných křivek zadaných analytickým předpisem (PK - VUT)
Pro obecné těleso (zadané hraničními body) najděte takový střed opisující koule, aby tato koule byla nejmenší možná. Těleso poté posuňte tak, aby bylo uvnitř této koule, která má střed ve středu kartézského souřadného systému. Těleso před i po posunutí zobrazte spolu s obalující koulí (MČ)
Nástroj na zobrazení a výpočet EM úloh pomocí metody zrcadlení + vizualizace (MČ)
Zobecněné řešení smyčkových proudů / uzlových napětí (MČ)
Výpočet geometrického i fyzikálního těžiště objektu / soustavy objektů (MČ)
Vícekriteriální optimalizace (PSO / GA), včetně zobrazení výsledné Paretovy fronty (MČ)
Editor ikonek v Matlabu (VA)
Nelderova-Meadova optimalizace (MČ)
Fourierova transformace (MČ)
Integrace dvojného integrálu s look-up-table algoritmem (MČ)
Minimalizace pomocí nelineární metody nejmenších čtverců (MČ)
Náhodná procházka několika agentů v ohraničené oblasti (MČ)
Na počátku zvažujte agenty náhodně rozmístěné v dané oblasti (“opilci”), ti se po ohraničené oblasti (“parku”) pohybují náhodně. Vygenerujte jejich pohyb, zobrazte ho, analyzujte průměrné hodnoty (rychlost, polohu) a vypracujte techniky na udržení agentů uvnitř oblastí (odrazná zeď, absorbční zeď, …).
Spline interpolace zadaného názvu pomocí extrémů křivky (MČ)
Program vypíše zadaný textový řetězec do okna (figure), poté pomocí funkce ginput budou zadány vrcholy spline křivek. Úkolem bude správná parametrizace těchto křivek, aby byl původní text co nejlépe rekonstruován.
Buzení vln na 2D ploše (řešení vlnové rovnice pomocí FDTD) + vizualizace (LJ, MČ)
Rojová optimalizace (MČ)
Vyhodnocení parametrů signálu (VA)
Amlituda šš/rms, max./min. hodnota, perioda/frekvence, +/- překmit apod. včetně grafického zobrazení
Napiště reader/writer pro 1D a 2D geometrii pro formát *.dxf, *.svg a *.eps (PK)
Zpracování *.gpx souborů s daty z GPS přijímačů (VA)
Vyhodnocení délky trasy, převýšení, rychlosti, spálené kalorie, zobrazení trasy v mapách, …
Odečítání GPS souřadnic z načteného segmentu mapy (VA)
Ladička hudebních nástrojů (VA)
Využití vstupu zvukové karty. Použijte třídu
audiorecorder
(
example).
Editor zvukových souborů (VA)
Možnost načíst zvukový soubor, zobrazit jeho průběh, editace zvuku (ořez, hlasitost, ekvalizace, pár efektů, …), uložení
Editor video souborů (VA)
Možnost načíst video soubor, zobrazení časové osy, editace videa (střih, jas, kontrast, …), uložení do jednotlivých obrázků a do videa. Možnost volby výstupního formátu, velikosti obrazu (interpolace) a kvality.
1D iterpolace 3. stupně (kubická) (MČ)
Hledání minima funkce pomocí gradientního algoritmu a jeho modifikace pro nalezení globálního minima za přítomnosti řady lokálních minim (kupř. funkce příp. f(x) = 1 - cos(x) + x^2/a^2 na intervalu x = [-a,a]) - Monte Carlo, stochastické algoritmy.
Zjednodušená metoda Ray Tracing pro studium šíření paprsků (MČ)
Vykreslení a animace Lorenzova atraktoru (MČ)
Řízení jakéhokoli přístroje/hračky/stavebnice z Matlabu (VA)
Cokoli Vás napadne. Ale řízené zařízení musíte mít vlastní. Např. lze napsat
GUI pro ovládání nějakého zařízení na oblíbené platformě Arduino, protože Matlab nativně umožňuje posílat a přijímat zprávy po sériové lince (funkce
serial).
Simulace pohybu těles ve sluneční soustavě (VA)
Planetárium v Matlabu (VA)
Zobrazení hvězdné oblohy v libovolný čas a z libovolné polohy na Zemi.
Nebo můžete implementovat mapu oblohy tak, že si rovnou vyberete konkrétní souřadnice RA a DE, jaké má být zorné pole a část oblohy zobrazit. Je vhodné mít možnost interaktivně nastavit jak slabé hvězdy ještě zobrazovat a umět se posouvat s výřezem po obloze.
Osciloskop v Matlabu (VA)
Implementujte jednoduchý osciloskop, který bude zobrazovat signály ze vstupu zvukové karty. Použijte třídu
audiorecorder
(
example).
Vektorový měřič impedance a přenosu obvodů pomocí zvukové karty (VA)
Neznámý obvod bude buzen výstupem ze zvukové karty a výstupní signál bude nahráván vstupem zvukové karty. Analýzou signálů vyhodnotíte jaká byla připojena impedance nebo přenos obvodu. Je potřeba vyřešit vč. kalibrace. Program může být určen např. speciálně k měření audio zesilovačů vč. vyhodnocení zkreslení THD apod. Použijte třídu
audiorecorder
(
example).
Virtuální obvodový analyzátor (
GUI). (MP)
Program bude sloužit k odhadu chyb měření pomocí obvodového analyzátoru. Program bude obsahovat realistický model přístroje s nastavitelnými parametry; kalibrační techniky a vizualizaci výsledků a odchylek [Michael Hiebel, Fundamentals of Vector Network Analysis, 3rd ed.(Rohde & Schwartz, Munich, 2008). 420 pp. [ISBN: 978-3-939837-06-0]
Extrakce materiálových vlastností (TK)
Vytvořte jednoduchý nástoj na výpočet rozložení náboje na ploše (MČ)
Aproximace výškového profilu refraktivity v troposféře (PP)
K dispozici je hodnota refraktivity měřená v 19ti různých výškách nad zemí. Aproximujte tato data polynomem 1.-4. řádu dle volby uživatele a graficky znázorněte včetně měřených bodů. Graficky zobrazte i první derivaci funkce a zvýrazněte oblasti s možností výskytu vlnovodného kanálu, tj. kdy je gradient výškového profilu refraktivity menší než -157 N/km. (Pozn.: Refraktivita je přepočtený index lomu atmosféry. Je funkcí teploty, tlaku a vlhkosti vzduchu. Rozložení refraktivity v troposféře zásadním způsobem ovlivňuje šíření rádiových signálů díky refrakci.)
Klouzavý průměr (PP)
K dispozici je neekvidistantní časová řada přijatých úrovní signálu měřených mobilním terminálem. Při známé rychlosti terminálu a frekvenci signálu proveďte přepočet na závislost přijaté úrovně na vzdálenosti v měřítku vlnové délky. Aplikujte filtraci signálu klouzavým průměrem a do stejného grafu zobrazte původní i několik filtrovaných průběhů z různými velkostmi klouzavého okna (intervalu, ve kterém průměrujeme) dle zadání uživatele. (Pozn.: Jedná se o klasickou metodu oddělení rychlých úniků způsobených vícecestným šířením vln/signálu.)
Konzole v Matlabu (tokenizer) (MČ)
Zpracujte jednoduchý
GUI umožňující vstup (načtení) textového řetězce. Ten poté zpracujte uvnitř programu, který následně provede zadané příkazy.
Optimalizace RLC struktury nebo filtru s možností volit hodnoty součástek z typizované řady E6 / E12 / E24 (VA)
Vektorizovaná 2D interpolace (VA)
MSDN knihovna v Matlabu (VA)
Návrh kalibrační sady pro měření s obvodovým analyzátorem (
GUI). (MP)
Program bude sloužit k optimalizaci parametrů kalibračních standardů dle zadaných kritérií. Program bude navrhovat kalibrační standardy pro měřící techniku Multiline TRL
http://dx.doi.org/10.1109/22.85388
Zpracovaní naměřených dat z obvodového analyzátoru (
GUI). (MP)
Jde o projekt zaměřený primárně na tvorbu grafického rozhraní. Ze změřených parametrů tří vzorků určete konstantu šíření homogenního přenosového vedení dané délky. Navrhněte grafické rozhraní pro vizualizaci výsledků kalibračního algoritmu, viz [V. Sokol, Jan Eichler, Marc Rütschlin: “Calibration of EM Simulator on Substrate Complex Permittivity”, ARFTG 83rd Microwave Measurement Conference, Tampa, 2014]. Jde o spolupráci s výsledky použitelnými potenciálně i v praxi, funkční algoritmus je k dispozici (MP).
2048 (VL)