===== Vstup z konzole ===== Pro interakci programu s uživatelem je nutné načítat zadávané hodnoty do proměnných. Pro čtení je využita třída //Scanner//, která je součástí balíku //java.util//. Proto je nutné na začátku kódu programu tuto třídu naimportovat. Dále je nutné čtení inicializovat. Do programu se přidají následující řádky (včetně umístění). package nazevprojektu; import java.util.Scanner; /** * * @author xyz */ public class Main { public static void main(String[] args) { Scanner sc = new Scanner(System.in); ..... Při načítání desetiných čísel může vzniknout problém s desetinným oddělovačem. Z tohoto důvodu je nutné jako další příkaz nastavit správnou lokalitu. V následujícím kódu nastavíme US lokalitu, tedy oddělovačem desetinných míst je tečka. .... Scanner sc = new Scanner(System.in); sc.useLocale(Locale.US); ..... Načítání hodnot se řídí použitým datovým typem - volíme vždy správnou metodu //int//: int i; i = sc.nextInt(); //double//: double d; d = sc.nextDouble(); //string// - celý řádek: String s; s = sc.nextLine(); //string// - řetězec do bíleho znaku (mezera) String s; s = sc.next(); Je nutné dát pozor, v tomto případě zůstává zbytek (řádku včetně jeho ukončení (Enter)) nenačten. //char// : char znak; znak = sc.nextLine().char.At(0); Pozn. Jde vlastně o načtení celého řádku a vybrání pouze prvního znaku.