Warning
This page is located in archive.

Harmonogram cvičení

1.Úvod, semestrální projekty, překlad úloh, ukázky hotových prací
2.Základy programování shaderů; Výběr zadání samostatného projektu
3.Struktura programu (GLUT) a buffery v OpenGL (VBO a VAO)
4.Grafické elementy OpenGL
5.Transformace v OpenGL
6.Stínování, světla a materiály
7.Textury
8.Řešení samostatné úlohy – konzultace
9.Kontrola semestrálních projektů
10.Křivky a plochy
11.Selekce a interakce
12.Řešení samostatné úlohy – konzultace
13.Odevzdání semestrálních projektů
14.Rychlá prezentace + volba nejlepších; Zápočet

Organizace cvičení

Účast na cvičeních je povinná (kromě konzultačních nepovinných cvičení). Cvičení jsou různého typu:

  • Výkladová cvičení (1. - 3. týden) a cvičení konzultační, kde studenti řeší se cvičícím problémy a detaily semestrální práce.
  • Programovací cvičení. Po seznámení s problémem řeší studenti jednoduché úlohy na počítači. Za úspěšně vyřešené úlohy dostávají body (až 12 bodů za semestr).
  • Kontrolní cvičení, při nichž se předvádí splnění jednotlivých částí samostatné úlohy:
    • První kontrolní cvičení je v 9. týdnu.
    • Odevzdání samostatné úlohy a kontrola splňených částí v 13. týdnu.
    • Nesplnění podmínek každé z kontrol má za následek zisk nižšího počtu bodů.
    • Odevzdá-li student část po termínu kontroly, nezíská za ni žádné body!!!
    • Podmínkou k zápočtu je splnění povinných požadavků.
  • Na zápočtovém cvičení v 14. týdnu předvedou všichni studenti své semestrální úlohy (kratičká ukázka na 3 minuty) a budou zvoleny tři nejlepší práce (první získá 5, druhá 4 a třetí 3 body). Teprve po předvedení práce dostane student zápočet.

Veškeré získané body se započítávají při výsledné klasifikaci u zkoušky.

Podrobné požadavky k vypracování projektu

Každý student/studentka dostane na druhém cvičení přidělené téma projektu, na kterém bude po celý semestr pracovat samostatně. Studenti si mohou téma projektu navhrnout sami (podléhá schválení cvičícímu) nebo jim bude nějaké přiděleno cvičícím (seznam úloh). Každý projekt lze rozdělit zhruba do pěti částí (statický model, pohyb kamery, osvětlení a materiály, textury, animace a interakce), jejichž řešení budou věnována samostatná cvičení (viz. harmonogram cvičení).

Úspěšné vypracování a včasné odevzdání projektu (včetně webové stránky) je nutnou podmínkou pro získání zápočtu. Za semestrální projekt může cvičící přidělit až 38 bodů z 52 možných (je na vás, které části se rozhodnete implementovat). Konkrétní požadavky a jejich bodové hodnocení najdete v níže uvedené tabulce. Předpokládá se, že studenti pracují na projektu průběžně během semestru. Projekt se odevzdává po částech, ve dvou kontrolních cvičeních.

Projekty pište v OpenGL + C/C++ nebo WebGL + HTML5/JS (popřípadě GLES na iOS, Android, atd.). Dbejte na kulturu programování, dodržujte klasické programovací konvence (tj. rozumné členění programu; rozumně dlouhé procedury – ne jeden desetistránkový draw(); komentáře ve stylu doxygen; vhodná volba jmen proměnných, funkcí a konstant; odsazování kódu; …). Veškerý váš kód dejte do vlastního namespace (namespace bude rovný vašemu loginu, v JS/WebGL použijte objekt). Pište konfigurovatelnou aplikaci (popis scény v souboru – krajina, dráha, …), modely načítejte ze souborů.

Inspirujte se galerií projektů z předchozích let, NeHe tutoriály, jinde na internetu, ale nekopírujte cizí kód! Když najdeme stejný kód, nedostanete zápočet a v extrémním případě skončíte před disciplinární komisí FEL (viz. akademická pravidla). Vyžadujeme, abyste vlastnímu kódu rozuměli a byli schopni na vyžádání provádět drobné změny.

courses/b0b39pgr/cviceni.txt · Last modified: 2016/10/27 02:08 by javurja4