Warning
This page is located in archive.

3. Cvičení - Rozšíření 1. fáze - svět s LOD

Hezký svět s LOD

Zadání

Přetvořte hotové modely z předešlého cvičení:

  1. Vytvořte hezčí modely pro dekorace a části automobilů. Zaveďte nejméně 3 různé stupně detailu (LOD) pro dekorace (třetím stupněm může být neviditelný model (tj. prázdný uzel) nebo billboard).
  2. V modelu použijte nejméně jeden geometrický prvek odlišný od základních těles. Jeho tvar můžete vymodelovat v externím modeláři (např. Blender) a šikovně exportovat do X3D. Vylepšete tak tvar modelu auta i dekorací.
  3. Textury aplikujte pouze pro nejlepší kvalitu LOD. Velikost textur nechť splňuje omezení popsaná ve specifikaci úloh.
  4. K úloze vytvořte v adresáři /2 příslušné stránky s informacemi o vlastnostech virtuální scény. Testovací scéna bude totožná se scénou z minulé etapy
  5. Proveďte měření snímkové rychlosti pro různé stupně detailu, které zveřejníte na webové stránce této etapy.

Jak měřit Snímkovou rychlost

  1. Do scény přidejte ještě další nová stanoviště pro měření fps, umístěná v různých vzdálenostech příslušných danému stupni detailu (pro každou vzdálenost dvojice stanovišť umístěná vedle sebe s rozdílem polohy cca 1 m v levopravém směru). Kolik stupňů LOD, tolik dvojic měřicích stanovišť. Zorný úhel a umístění stanovišť volte tak, aby z nich bylo vidět co nejvíce objektů současně, nejlépe všechny.
  2. Samotná měření provádějte při přepínání (PgUp, PgDn) mezi danými dvojicemi stanovišť v pevně daném “EMBED” okénku o velikosti 800×600 pixelů. Příklad použití značky EMBED:

<embed src=“scena.wrl” border=0 width=“800” height=“600”>.

  1. Měření pochopitelně proveďte pro obě (obsahově totožné) scény: s LOD i bez LOD. Na tyto scény umístěte odkazy z HTML stránky.
  2. Výsledky měření (včetně poměru fps pro verzi s/bez LOD) uspořádejte do přehledné tabulky doplněné vysvětlujícím textem. Tabulku doplňte grafem.

Jak udělat zapínání LOD v prototypu

#VRML V2.0 utf8
PROTO Model [ exposedField SFInt32 lod 1 
              exposedField SFColor barva 0 .6 .8 
                # ... a další parametry
             ] 
# lod: 0 - přepínání LOD zakázáno
#      1 - přepínání LOD povoleno 
{ Switch { whichChoice IS lod 
    choice [Group {}       # varianta bez LOD 
            LOD   {}       # varianta s LOD 
    ] 
  } 
}

Kritéria pro hodnocení

  • Kvalitně provedené měření (s informací o HW konfiguraci počítače použitého pro testování) sepsané do tabulky v HTML stránce.
  • Formální úplnost HTML stránky - download ZIPu, náhledový obrázek, okomentovaný popis záhlaví prototypu apod.
  • Rozmístění a pojmenování stanovišť - jak určených k procházce mezi instancemi, tak k měření rychlosti.
  • Kvalita tvaru modelu, použití jiných geometrických uzlů než jen základních těles.
  • Používání USE, LOD a WorldInfo.
  • Vysoká rychlost zobrazování (fps)
  • Omezená velikost textur.
  • Ukládání WRL souborů v komprimovaném tvaru.
  • Estetický zážitek (tvary, textury, barvy).
courses/a7b39mvr/tutorials/04/start.txt · Last modified: 2017/10/05 15:56 by sedlad1