Letní Algoritmické Soustředění LASO 2017
REGISTRACE
NÁZORY A REAKCE ÚČASTNÍKŮ
DATUM a MÍSTO
……………….. 18. - 20. září (po, út, st),
……………….. FEL ČVUT, Karlovo náměstí 13., učebny E-327, E-328.
……………….. Situační plánek
O CO PŮJDE
Soustředění je praktického rázu, většinu času strávíme programováním s asistencí lektorů.
Ukázky v C++/Javě, k vlastnímu programování doporučujeme C/C++/Javu.
Trvání každý den – prostřídají se celkem cca 3 hodiny ukázky a diskuse a cca 4 hodiny programování.
Průběh výkladu přizpůsobíme úrovni účastníků (hlavně v začátečnické sekci).
Zajištěno odpolední občerstvení – sendviče, koblihy, zmrzlina aj.
Začátečníci - Nastupující bakaláři a studenti středních škol
Hlavní cíl - Základní algoritmické postupy a datové struktury, standardní triky, na co si dát pozor
Seznámení se s grafovou problematikou a prohledáváním grafů pokud možno až do samostatné implementace Dijkstrova algoritmu.
Vyzkoušet si a pochopit rozdíl mezi “pomalým” a “rychlým” řešením úlohy.
Informativní přehled snadných a obtížných úloh, jejich řešitelnost.
Graf, jeho reprezentace a typické úlohy, běžné záludnosti.
Výhody a nevýhody objektového přístupu.
Fundovaná předpověď rychlosti kódu.
Podpora efektivního ladění.
Viz Program a rozvrh
Pokročilí - Bakaláři ve 2. a vyšších ročnících
Hlavní cíl - Efektivní implementace hlavních grafových úloh, případně dalších podle zájmu účastníků
Nabýtí zkušenosti s vlastní implementací
A) základních metod hledání nejkratších cest v grafu
B) podle možností např. MST, párování apod.
Porozumění kódovacím záludnostem (reprezentace, fronta, objekty) spojeným s praktickým řešením.
Na co Dijkstra nestačí aneb cestování v grafech za všemožných okolností.
Aplikace dynamického programování v grafových úlohách.
Zrychlení běžných postupů ve stromech a acyklických grafech.
Možné přídavky:
Jádro grafu a hry, minimální kostry, párování, heuristiky pro těžké úlohy
A též, o co si kdo řekne (nutná domluva předem).
Viz Program a rozvrh
Viz loňský ročník
PŘIPRAVUJÍ A VEDOU