Table of Contents

Standardní úlohy

A. Organizace

B. Úloha

Úlohou týmu v roce 2017 je vytvořit scénu s dálkově ovládaným vozidlem a zajímavými dekoracemi. Cílem prezentace ve webovém prostředí je pomocí ovládacích prvků řídit virtuální vozidlo po zobrazené silnici a navštívit s ním místa s 3D dekoracemi (digitálně rekonstruovanými z reálných objektů).

Volitelným bonusem je převedení úlohy do VR brýlí a nahrazení webového ovládání (GUI) ručním ovladačem. Za tuto práci je možné získat bodové hodnocení navíc.

C. Scéna

D. Vozidlo

Vytváření modelů je autorskou tvorbou, při níž nelze využívat existující (cizí) modely ani jejich části, viz Akademická pravidla (část Odborná práce). Z jiných modelů lze pouze čerpat inspiraci. Jedinou výjimkou je použití externích textur a zvuků za podmínky úplného uvedení jejich zdroje.

Fyzikální projevy

E. Dekorace

Každý student vytvoří 2 digitální 3D modely (tzv. dekorace) podle reálných předloh:

  1. model rekonstruovaný fotogrametrií, nejlépe model budovy, sochy či podobného objektu větších rozměrů.
  2. model získaný 3D laser-skenerem, nejlépe model menšího předmětu, např. oblíbené hračky z dětství.

Každý z modelů bude dále upraven:

F. Web týmu

Webové stránky obsahují:

  1. Stránky a adresáře věnované jednotlivým modelům. Veškerá data týkající se interaktivních modelů budou v adresáři “/inter_X”. Analogicky pak vzniknou i pro modely získané 3D rekonstrukcí a skenováním /3Drec_X. Kde X je <1;9> dle počtu modelů daného typu.
  2. V adresáři každého modelu budou závazně následující soubory, na které současně povedou příslušné odkazy:
    • obr.jpg - náhled scény (snapnuté okénko) v podobě obrázku daného modelu o velikosti přesně 256×256 pixelů.
    • index.html - prezentační stránka virtuálního modelu. Obsahuje zadání, stručné informace o řešení, technické specifikace (viz další bod) a vloženou virtuální scénu (“EMBED” v okénku o velikosti přesně 800×600 pixelů). Dále obsahuje měření rychlosti zobrazování (fps) a odkaz na “fullscreen” virtuální scénu.
    • technické specifikace individuálních modelů obsahující:
      • Geometrie - uvedení počtu trojúhelníků modelů.
      • Textury - výpočet alokace texturovací paměti včetně obrázků použitých textur.
      • Zvuky - přehled použitých zvukových modelů s uvedením velikosti souborů.
      • Podrobný postup získání 3D modelu v případě modelu získaného 3D rekonstrukcí (všechny parametry algoritmů použitých na model) a zdrojová data pro rekonstrukci (např. odkaz na fotografie a mračna bodů)
    • vse.zip - archiv celého adresáře dané fáze (vyčištěný od zbytečných dat, např. pracovních souborů či starších verzí).

Společná scéna

Scéna, v níž jsou rozmístěny individuální modely všech členů týmu, je doplněna webovými stránkami s technickými a doplňujícími informacemi.

Webové stránky obsahují:

  1. Základní informace o členech týmu (jméno, e-mail, rozvrh, apod.).
  2. Popis scénáře (rozvržení scény a funkčnost modelů).
  3. Vytvořte adresáře a stránky pro jednotlivé fáze projektu /faze_(1 - 2) - pro ně také dodržujte pravidla uvedená v bodu C.2. Zde se bude nacházet společná scéna týmu s vloženými individuálními modely.
  4. Všechny stránky budou HTML5 a CSS3 validní.

Virtuální scéna obsahuje:

  1. Galerii modelů, případně další jednoduché geometrické objekty.
  2. Interaktivní panel otevírající dveře do výstavního prostoru po splnění hádanky.
  3. Podstavec nebo vyhrazený prostor pro každý z modelů.
  4. Sadu stanovišť (Viewpoint) tvořících plynulou procházku scénou a poskytujících pohledy na jednotlivé instance modelů.
  5. Doplňkovou sadu stanovišť určenou pro měření rychlosti zobrazování s ohledem na stupně LOD.
  6. U každého modelu se při přiblížení avatara zobrazí Uživatelské rozhraní ve formě HUD (Head-Up Display) umožňující:
    1. Informativní text o exponátu a autorovi
    2. Vypnutí a zapnutí osvětlení nad exponátem
    3. Přepínač alespoň na tři barevné mutace exponátu
    4. Tlačítko pro spuštění otáčení exponátu a slider pro ruční otáčení s exponátem
    5. Tlačítko pro zapnutí/vypnutí zábavné animace exponátu
  7. Pěkné prostředí.