Table of Contents

Cvičení

Obecné informace

Osnova

Datum Cvičení
1. 3.10. Seznámení s obsahem cvičení
Organizační záležitosti
2. 10.10. Rozdělení do týmů
Zadání úlohy 1
3. 17.10. Práce na úloze 1
4. 24.10. Odevzdání úl. 1
Zadání úlohy 2
5. 31.10. Práce na úloze 2
Rychlokurs správy paměti
6. 7.11. Odevzdání úl. 2
Zadání úlohy 3
7. 14.11. Práce na úloze 3
8. 21.11. Odevzdání úl. 3
Zadání úlohy 4
9. 28.11. Práce na úloze 4
10. 5.12. Odevzdání úl. 4
Zadání úlohy 5
11. 12.12. Písemný test
Práce na úloze 5
12. 19.12. (rozvrh pátek – lichý týden)
Odevzdání úl. 5
13. 2.1. Zápočet
14. 9.1. Rezerva

Organizace cvičení a bodování

Jednoduchá grafická knihovna

Jednoduchý ray tracer

Ke stažení

Odkazy

Zadání úloh

Úloha 1

Knihovna pro 2D grafiku, část A

Zadání

Referenční obrázky

grafické elementy
grafické elementy

transformace
transformace

zásobník transformačních matic
zásobník transformačních matic

Úloha 2

Knihovna pro 2D grafiku, část B

Zadání

Referenční obrázky

vyplňování nekonvexního polygonu
vyplňování nekonvexního polygonu

vyplňování grafických elementů
vyplňování grafických elementů

rendering 3D scény - krychle se z-bufferem/bez něj
rendering 3D scény - krychle se z-bufferem/bez něj

rendering 3D scény - data z NFF
rendering 3D scény - data z NFF

Úloha 3

Jednoduchý ray tracer, část A

Zadání

Testovací scény a referenční obrázky

koule (sphere.nff)
koule

Cornell box (cornell.nff)
Cornell box

koule na podlaze (floor_sph.nff)
koule na podlaze

Úloha 4

Jednoduchý ray tracer, část B

Zadání

Testovací scény a referenční obrázky

vržené stíny (cornell-blocks.nff)
vržené stíny

ideální zrcadlový odraz a lom (cornell-spheres.nff)
ideální zrcadlový odraz a lom

mnohonásobný ideální zrcadlový odraz a lom (cornell-spheres-crazy.nff)
mnohonásobný ideální zrcadlový odraz a lom

(Abyste dostali výsledky stejné jako v náhledu, je třeba brát v úvahu pouze průsečíky s přední stranou polygonu - pokud paprsek protne polygon ze strany odvrácené od normály, průsečík se neuvažuje. Max. hloubka rekurze 8.)

Úloha 5

Jednoduchý ray tracer, část C

Zadání

Testovací scény a referenční obrázky

plošný zdroj světla (cornell-blocks-arealight.nff)
plošný zdroj světla

barevné plošné zdroje světla (cornell-blocks-arealight-color.nff)
barevné plošné zdroje světla

(V obou obrázcích je použito 16 paprsků na trojúhelníkovou plošku světelného zdroje.)

osvětlení mapou prostředí St. Peter's Basilica (basilica.nff/stpeters_probe.hdr)
osvětlení mapou prostředí St. Peter's Basilica

osvětlení mapou prostředí St. Uffizi Gallery (uffizi.nff/uffizi_probe.hdr)
osvětlení mapou prostředí St. Uffizi Gallery