====== Zadání pro vypracování úlohy 1 ====== ===== Úkoly ke zpracování ===== - Na základě vstupních dat proveďte základní marketingovou analýzu českého trhu a konkurence v oblasti výroby a prodeje kardiostimulátorů. Soustřeďte se na hlavní a celkovou analýzu trhu, vzájemné výhody a nevýhody konkurentů, cenovou nabídku, směry kam se ubírá vývoj a budoucnost, možnosti zdokonalení prodávané techniky a požadavky trhu. - Jste firma A, B, C nebo D (podle zadání). Analyzujte trh vzhledem k vývoji a stavu Vaší firmy a definujte Vaší marketingovou strategii a to kam se bude vyvíjet vývoj Vaší firmy. - Uvažujte, že jste firma A, B, C nebo D (podle Vašeho konkrétního zadání). Navrhněte vhodné řešení nabídky veřejné zakázky na dodávku kardiostimulační techniky do nemocnice Královské Vinohrady (viz. soubor „{{:courses:x33ozl:vyberove_rizeni.pdf|výběrové řízení.pdf}}“). Cílem je splnění kritérií hodnocení veřejné zakázky, tak abyste uspěli co možná nejlépe. - Zpracujte do přehledného referátu 7 - max. 10 stran (formát pdf, doc nebo docx) a kratičké (10 min) prezentace (formát pdf, ppt nebo pptx). **Odevzdávejte v archivu zip**. V maximální možné míře využijte přehledného zobrazení v grafech a diagramech. Dodržujte formu vědecké publikace nebo práce. //Pozn.: Máte-li návrh na své vlastní zadání z praxe, je možné zpracovat celou úlohu (a, b, c, d) na Vaše vstupní data. Tato výjimka však musí být schválena cvičícím.// ===== Vstupní data: ===== ==== Zadání vstupních dat trhu - globální úroveň ==== * Na trhu existuje 7 dodavatelů kardiostimulační techniky (kardiostimulátory (IPG) a implantabilních kardiodefibrilátorů (ICD)). * V roce 2010 bylo naimplantováno celkem 9000 kardiostimulátorů (7000 primárních implantací) a 1500 ICD (100 primárních implantací) celkem ve 36 implantačních centrech. Primární implantace jsou hrazeny z rozpočtů center (vyjednáno s pojišťovnou) a speciálních nákladových účtů (ZUM – zvlášť účtovaný materiál). Náhrady IPG a ICD jsou hrazeny ze zvláštních nákladových rozpočtů, kterými disponují jednotlivá implantační centra. * Všechny procedury i kontroly následné péče jsou prováděny v jednotlivých centrech na, k těmto účelům, speciálně zařízených ambulantních pracovištích aritmologie nebo kardiologických oddělení. * Kontroly jednotlivých IPG a ICD jsou proveditelné v rámci minut až desítek minut. * Všechny přístroje využívají mikroprocesor pro řízení IPG nebo ICD a analogové zpracování signálů. IPG a ICD komunikují s externími programátory (zařízení pro jejich ovládání) výhradně telemetricky prostřednictvím přiložení magnetové hlavice na pokožku pacienta, nad implantovaný přístroj. Programátory mají k dispozici disketovou mechaniku, USB port a síťovou kartu. * Lékaři či techničtí pracovníci tisknou záznamy z kontrol na programátoru a zakládají je do karet pacientů pro další potřeby v budoucnosti. * Zjistí-li lékař při kontrole, že dochází k vybití baterie (po několika letech), je pacient pozván na výměnu přístroje, která se provede ambulantně (mění se pouze přístroj, elektrody zůstávají). * Většina implantujících center využívá při implantacích ICDs technika firmy, jejíž ICD je právě implantováno. * Aktuální růst trhu IPG je -10 %. Aktuální růst trhu ICD je 5%. ==== Dodavatelé kardiostimulační techniky: ==== - Firma A: 1500 IPGs (300 DDDRP / 180.000,-Kč , 300 DDD / 100.000,-Kč, 900 SSI / 50.000,-Kč). Na celosvětovém trhu stabilní a inventivní holandská firma (1.senzor, 1. paměť, 1. mikroprocesorem řízený IPG, 1. histogramy atp.). Historie firmyod r. 1960. Rozsáhlé nadstandardní diagnostické a terapeutické možnosti. Vpovědomí mezi lékaři je, že vyrábí drahé, ale kvalitní produkty. Částečně zastoupená v ČR i před r.1989. Nyní pouze distributor. Plánováno lokální zastoupení - 1x prodejce, 1x monitor klinických projektů a 1x technik. - Firma B: 1000 IPGs (150 DDDRP/170.000,-Kč, 150 DDD / 90.000,- Kč, 700 SSI / 50.000,-Kč), 750 ICDs (200.000,- Kč až 1.500.000,-Kč), stabilní americká firma vyrábějící nejen kardiostimulační techniku (Na trhu od r.1957). Inovátor v segmentu ICD a subkutánního monitorování srdečního rytmu (v tomto segmentu zatím nemá konkurenci). Některé jejich produktu obsahují nadstandardní diagnostické i terapeutické možnosti (ale více komplikované). Programování IPG a ICD je poměrně nepřehledné , ale rychlé. Testování IPG a ICD je časově náročné a nepřehledné. V Čechách lokální zastoupení firmy (B s.r.o.) (2x prodejce, 1x klinický monitor a zároveň technik). - Firma C: 4000 IPGs (300 DDDRP / 140.000 Kč, 300 DDD / 70.000,- Kč, 3400 SSI / 25.000,-Kč), 350 ICDs (150.000,- Kč až 900.000,- Kč). Německá firma (působící od r. 1963). 1.zahraniční a historicky největší dodavatel do ČR po r. 1989. Od r.1989 Mnoho investic do zdravotnických zařízení, které se pomalu navrací v obratu IPGs a ICDs. Technicky průměrné až podprůměrné produkty. Složité a časově náročné programování IPG a ICD, jednoduché a časově rychlé testování IPG. Většina produktů pouze se základní diagnostikou. Začíná se specializovat na internetové databáze pacientů. V Čechách zastoupená lokální firmou (C s.r.o.) (10 lidí z toho 4x prodejce, 3x technik). - Firma D: 2000 IPGs (200 DDDRP / 150.000,-Kč, 800 DDD / 110.000,- Kč, 1000 SSI / 40.000,-Kč), 200 ICDs (170.000 až 1.200.000,-Kč). Na trhu stabilní americká firma s kvalitním zázemím (od r. 1970), servisem a prácí s klinickými projekty a podporou. V Čechách zastoupená distributorem disponujícím 4 lidmi (2x prodejce, 2x technik). Na lokálním trhu bez klinických projektů, pouze se servisní podporou. V DDDRP segmentu vyrábějící kvalitní produkty s nadstandardními terapiemi a standardními diagnostickými metodami. - Firma E: 250 IPGs (250 SSI / 30.000,-), 100 ICDs (200.000,-). Nové (jeden rok) lokální zastoupení firmy (E s.r.o.), 2x prodejce a 1x technik. Dodávající výrobky italského výrobce. - Firma F: 50 IPGs (50 SSI / 30.000,-), 100 ICDs (200.000,-). Distributor prodávající výrobky německého výrobce (1 prodejce). - Firma G: 200 IPGs. Distributor prodávající výrobky anglického výrobce (1 prodejce). ===== Literatura ===== - Tvorba komplexní analýzy v rámci marketingového řízení a plánování MSP z www.businessinfo.cz:{{:courses:x33ozl:marketingova_analyza.pdf|}} - Marketingová analýza stručně: {{:courses:x33ozl:marketingova_analyza_trhu.pdf|}} - Výběrové řízení - Zákon o veřejných zakázkách: {{:courses:x33ozl:zakonoverzakazkach.doc|}} - Výběrové řízení (prezentace) Veřejná zakázka z pohledu zákona: {{:courses:x33ozl:vz.ppt|}}