====== 5. Cvičení - Rozšíření 1. fáze - procedurální modelování ======
===== podklady pro cvičení =====
* {{courses:a7b39mvr:tutorials:05:cviceni_5_generovanimest.pdf|generovanimest.pdf}}
* [[http://leyfi.felk.cvut.cz/courses/mvr/CGA_prirucka/|Příručka modeláře v CGA - BP Martina Šembery]]
Pracovat na úlohách z procedurálního modelování můžete i z domova. Dáváme vám k dispozici na tento semestr
licence programu City Engine (CE). Pro **WIN** **32bit** systém máte k dispozici **CE2010** a pro **64bit** **CE2011**.
Možná budou licence fungovat i pro Linuxové distribuce CE, ale nemáme to vyzkoušeno.
Software je ke stažení ze serveru leyfi. Stačí se připojit přes SCP a přejít do nadřazeného adresáře a pak
do mvr-root/sw - tedy takto: cd **../mvr-root/sw**
Jako licenční server zadejte adresu serveru leyfi.
Vzhledem k tomu, že nové verze programu CityEngine neumí exportovat přímo do VRML nebo X3D, navrhuji vám následující postup exportu.
- exportujte do formátu OBJ (v části pro nastavení granularity exportu nastavte aby se každá budova exportovala samostatně)
- převeďte výsledný OBJ do formátu VRML
- pomocí konverze **Blender -> X3D** následně **aopt -> VRML**. viz poznámky k [[courses:A7B39MVR:tutorials:01:start|]]
- zkuste využít optimalizačního nástroje ( **oopt** ) dodávaného s Instant Reality playerem (podobně jako //aopt//). Použití: **oopt.exe -i vstup.obj -o vystup.wrl**
- proveďte optimalizaci výsledného VRML pomocí programu Chisel
**Exportovaný model se "klepe"!** Toto chování je způsobené tím, že Váš model je exportován na souřadnice v řádu 100000 jednotek a přesnost grafické karty a editorů je v těchto hodnotách omezená. **Řešení:** nastavte offset při exportu z CE tak, abyste kompenzovali posunutí modelu, např. stiskem tlačítka //center// (záložka Misc Options v okně pro export).
~~DISCUSSION~~