====== 5. Cvičení - Rozšíření 1. fáze - procedurální modelování ====== ===== podklady pro cvičení ===== * {{courses:a7b39mvr:tutorials:05:cviceni_5_generovanimest.pdf|generovanimest.pdf}} * [[http://leyfi.felk.cvut.cz/courses/mvr/CGA_prirucka/|Příručka modeláře v CGA - BP Martina Šembery]] Pracovat na úlohách z procedurálního modelování můžete i z domova. Dáváme vám k dispozici na tento semestr licence programu City Engine (CE). Pro **WIN** **32bit** systém máte k dispozici **CE2010** a pro **64bit** **CE2011**. Možná budou licence fungovat i pro Linuxové distribuce CE, ale nemáme to vyzkoušeno. Software je ke stažení ze serveru leyfi. Stačí se připojit přes SCP a přejít do nadřazeného adresáře a pak do mvr-root/sw - tedy takto: cd **../mvr-root/sw** Jako licenční server zadejte adresu serveru leyfi. Vzhledem k tomu, že nové verze programu CityEngine neumí exportovat přímo do VRML nebo X3D, navrhuji vám následující postup exportu. - exportujte do formátu OBJ (v části pro nastavení granularity exportu nastavte aby se každá budova exportovala samostatně) - převeďte výsledný OBJ do formátu VRML - pomocí konverze **Blender -> X3D** následně **aopt -> VRML**. viz poznámky k [[courses:A7B39MVR:tutorials:01:start|]] - zkuste využít optimalizačního nástroje ( **oopt** ) dodávaného s Instant Reality playerem (podobně jako //aopt//). Použití: **oopt.exe -i vstup.obj -o vystup.wrl** - proveďte optimalizaci výsledného VRML pomocí programu Chisel **Exportovaný model se "klepe"!** Toto chování je způsobené tím, že Váš model je exportován na souřadnice v řádu 100000 jednotek a přesnost grafické karty a editorů je v těchto hodnotách omezená. **Řešení:** nastavte offset při exportu z CE tak, abyste kompenzovali posunutí modelu, např. stiskem tlačítka //center// (záložka Misc Options v okně pro export). ~~DISCUSSION~~