====== 3. Cvičení - Rozšíření 1. fáze - svět s LOD ====== ===== Hezký svět s LOD ===== ==== Zadání ==== Přetvořte hotové modely z předešlého cvičení: - Vytvořte hezčí modely pro dekorace a části automobilů. Zaveďte nejméně 3 různé stupně detailu (LOD) pro dekorace (třetím stupněm může být neviditelný model (tj. prázdný uzel) nebo billboard). - V modelu použijte nejméně jeden **geometrický prvek** odlišný od základních těles. Jeho tvar můžete vymodelovat v externím modeláři (např. Blender) a šikovně exportovat do X3D. Vylepšete tak tvar modelu auta i dekorací. - Textury aplikujte pouze pro nejlepší kvalitu LOD. Velikost textur nechť splňuje omezení popsaná ve [[courses:A7B39MVR:tutorials:ulohy#c_individualni_modely|specifikaci úloh]]. - K úloze vytvořte v adresáři **/2** příslušné stránky s informacemi o vlastnostech virtuální scény. Testovací scéna bude totožná se scénou z minulé etapy - Proveďte **měření snímkové rychlosti** pro různé stupně detailu, které zveřejníte na webové stránce této etapy. ==== Jak měřit Snímkovou rychlost ==== - Do scény přidejte ještě další nová stanoviště pro měření **fps**, umístěná v různých vzdálenostech příslušných danému stupni detailu (pro každou vzdálenost dvojice stanovišť umístěná vedle sebe s rozdílem polohy cca 1 m v levopravém směru). Kolik stupňů LOD, tolik dvojic měřicích stanovišť. Zorný úhel a umístění stanovišť volte tak, aby z nich bylo vidět co nejvíce objektů současně, nejlépe všechny. - Samotná měření provádějte při přepínání (PgUp, PgDn) mezi danými dvojicemi stanovišť v pevně daném "EMBED" okénku o velikosti 800x600 pixelů. Příklad použití značky EMBED: ''''. - Měření pochopitelně proveďte pro obě (obsahově totožné) scény: s LOD i bez LOD. Na tyto scény umístěte odkazy z HTML stránky. - Výsledky měření (včetně poměru **fps** pro verzi s/bez LOD) uspořádejte do přehledné tabulky doplněné vysvětlujícím textem. Tabulku doplňte grafem. ==== Jak udělat zapínání LOD v prototypu ==== #VRML V2.0 utf8 PROTO Model [ exposedField SFInt32 lod 1 exposedField SFColor barva 0 .6 .8 # ... a další parametry ] # lod: 0 - přepínání LOD zakázáno # 1 - přepínání LOD povoleno { Switch { whichChoice IS lod choice [Group {} # varianta bez LOD LOD {} # varianta s LOD ] } } ===== Kritéria pro hodnocení ===== * Kvalitně provedené měření (s informací o HW konfiguraci počítače použitého pro testování) sepsané do tabulky v HTML stránce. * Formální úplnost HTML stránky - download ZIPu, náhledový obrázek, okomentovaný popis záhlaví prototypu apod. * Rozmístění a pojmenování stanovišť - jak určených k procházce mezi instancemi, tak k měření rychlosti. * Kvalita tvaru modelu, použití jiných geometrických uzlů než jen základních těles. * Používání USE, LOD a WorldInfo. * Vysoká rychlost zobrazování (fps) * Omezená velikost textur. * Ukládání WRL souborů v komprimovaném tvaru. * Estetický zážitek (tvary, textury, barvy).