====== 2. Cvičení - Prezentace scénáře, zahájení práce na 1. Fázi ====== * Prezentace a doladění scénáře - studenti vzájemně prezentují scénáře pro hru * Ukázka [[http://service.felk.cvut.cz/courses/A7B39MVR/galerie.htm#2009|nejlepší práce z roku 2009]] a [[https://service.felk.cvut.cz/courses/A7B39MVR/tymy.htm|práce týmů z roku 2011]], [[http://leyfi.felk.cvut.cz/courses/mvr/galerie-2012.php?cv=101|rok 2012]]. * Zadání fáze č. 1: **Statické objekty** * Modelování základu scény ===== Pokyny k 1. fázi ===== Každý člen týmu vytvoří statické modely svých objektů, které se budou do společné prezentační scény vkládat pomocí uzlu **Inline**. Do scény umístěte od každého objektu 1 instanci tak, aby všechny modely byly vidět ze stanovišť určených k měření fps. Prezentační scéna bude obsahovat pro každou instanci modelu individuální **stanoviště**, vhodně pojmenovaná a zorganizujte do posloupnosti určující plynulou procházku prostředím. Dále připravte dvojici speciálních stanovišť pro **měření fps**, umístěných blízko vedle sebe tak, aby z nich byla vidět celá scéna. Při přepínání mezi nimi (PgUp, PgDn) měřte fps. Účelem přepínání je zamezit některým prohlížečům, aby u statické scény snížily rychlost fps na 0. ==== Kritéria pro hodnocení: ==== * Umístění požadovaných souborů na stránky týmu, formální úplnost HTML stránky - viz též [[courses:a7b39mvr:tutorials:ulohy|specifikace úloh]] . * Splnění zadání (scéna se všemi instancemi modelů). * Rozmístění a pojmenování stanovišť pro procházku scénou (instance modelů) a pro měření fps. * Struktura souborů x3d (maximální využívání DEF a USE). * Uvedení jmen autorů do všech souborů x3d (WorldInfo). * Uvedení výsledků **měření snímkové rychlosti** na webové stránce této fáze (F7 v BS contact playeru, mezernik v X3Dom playeru). * Efektivita modelu a (později) animací - dostatečně vysoká hodnota fps (nejméně 40 fps v učebně K327) * Estetický zážitek (tvary, barvy).