====== Hodnocení a termíny ====== ===== Odevzdání 1 (Korektně hrající hráč) ===== Termín odevzdání úlohy je v [[https://cw.felk.cvut.cz/brute/|BRUTE]]. ^ Hodnocený výkon ^ min ^ max ^ poznámka ^ | Správné umístění kamene | 4 | 4 | Položení kamene v souladu s pravidly. Program položí kámen na pole, kam je možné podle pravidel hrát. | ===== Odevzdání 2 (Turnajový hráč) ===== Termín odevzdání úlohy je v [[https://cw.felk.cvut.cz/brute/|BRUTE]]. ==== Požadavky ==== * hráč musí hrát korektně * metoda ''MyPlayer.move()'' nesmí sama měnit předaný stav hrací desky ''board'', smí z něj jen číst * limit 1 sekunda na 1 tah (průměrné CPU) * limit 60 sekund na konstruktor hráče (metoda init) * zahrání neplatného tahu znamená ztrátu zápasu * překročení časového limitu znamená ztrátu zápasu * hráči mají zakázáno používat další vlastní výpočetní vlákna ==== Bodové hodnocení ==== Hodnocení je rozděleno takto: - Minimální úspěšné splnění úlohy vyžaduje hráče, který dělá korektní tahy v každém stavu hrací plochy. - Manuální hodnocení je rozloženo na hodnocení přístupu a myšlenky (tj. algortimus) a na hodnocení kódu (clean code). - Automatické hodnocení je založeno na sehrání partií se 4 reprezentativními řešeními (random, greedy, heuristic, alpha-beta) - Turnajové hodnocení je založeno na výsledku v turnaji proti ostatním hráčům. ==== Automatické hodnocení hráče ==== * hráč sehraje 3 partie (každou o 30 hrách) s algoritmy reprezentujícími typově odlišná řešení. Hodnoceni budete za výsledek jednotlivých partií. Konkrétně budete hrát s: * náhodným hráčem: získáte až 2b * greedy hráčem: získáte až 2b * heuristickým hráčem: získáte až 2b ++++ Jak dlouho bude ohodnocení hráče trvat?| To záleží především na rychlosti přemýšlení vašeho hráče. Referenční hráči hrají rychle. Pokud váš hráč také nepřemýšlí dlouho, měli byste mít výsledky během pár okamžiků. Pokud ale váš hráč bude využívat pro přemýšlení celou sekundu, bude jedna hra trvat cca půl minuty; 30 zápasů by pak trvalo 15 minut a ty se mají hrát 3... V takovém případě hrajeme proti vašemu hráči méně než 30 her, aby ohodnocení 1 partie trvalo max 5 minut. I tak může odehrání partií proti 3 referenčním hráčům trvat až 15 minut. ++++ ++++ Odevzdal/a jsem stejného hráče znovu a mám jiný počet bodů. Jak to?| Hráči často obsahují nějaký prvek náhody, výsledky partií proto budou pokaždé jiné. Náhodnost hodnocení se snažíme omezit tím, že hrajeme s každý hráčem 30 her. I tak může mít hráč někdy štestí nebo smůlu. Malé bodové rozdíly v hodnocení jsou normální. ++++ ==== Základní informace o turnaji ==== * hraje se systémem každý s každým na hracím poli o velikosti 8x8 * zápas se skládá ze dvou setů - v prvním začíná hráč "A", v druhém začíná hráč "B" * za vítězství v zápase 2 body, remíza 1 bod, prohra 0 bodů * ** Pozdě odevzdaní hráči se neúčastní turnaje a mají automaticky za turnaj 0 bodů! ** ^ Hodnocený výkon ^ min ^ max ^ poznámka ^ | Kvalita algoritmu | 0 | 10 | Ruční ohodnocení algoritmu cvičícím. Hodnotí se především myšlenka, přístup, struktura implementace a další kvalitativní vlastnosti algoritmu. | | Kvalita kódu | 0 | 6| Komentáře, struktura, elegance, čistota kódu, vhodné pojmenování proměnných... | | Partie s danými algoritmy | 0 | 6 | Úspěšnost proti daným algoritmům v rámci AE. | | Pořadí v žebříčku v turnaji s ostatními studenty | 1(0) | 6 | Turnaj prověří sofistikovanost navržených algoritmů, body rozdělíme do šestin, 1-2-3-4-5-6. Pokud hráč pro chybu nedokáže hrát v turnaji, pak 0 bodů. |