Přednášky budou dvojího charakteru. Část přednášek bude sloužit jako úvod do úloh, které budeme řešit na cvičení a část bude přednesena špičkovými odborníky, kteří předestřou zajímavé těžké problémy a jak je lze řešit.
Přednášky jsou v úterý 9:15-10:45, KN:E-107 (Zengrova posluchárna), plán místností
Odkazy na slidy a další materiály jsou vám k dispozici hned od začátku, mějte ale na paměti, že obsah může být aktualizován. Přednáškové slidy budou v mnoha případech doplněny malováním a psaním na tabuli či praktickými ukázkami. Přednášky MPI-III jsou motivační, ukazují, co je možné dokázat s pokročilou znalostí algoritmů a matematiky. Znalost z nich nebude zkoušena/testována, není součástí hodnocení předmětu.
Ukázky kódů z jednotlivých přednášek budou také na gitlab.fel. Kódy jsou pro vaši studijní potřebu, některé kusy mohou být záměrně chybné - na přednášce se pokusíme vylepšit atp.
datum | č.t. | S/L | náplň | přednášející |
---|---|---|---|---|
24.09.2019 | 1. | L | Představení předmětu, pravidla hry, intro.pdf. Vězňovo dilema pd.pdf. Úvod do Pythonu python-intro.pdf. | T. Svoboda |
01.10.2019 | 2. | S | Hráč jako objekt, řízení hry. kamen-nuzky-papir.pdf, kamen-nuzky-papir-animace.pdf kódy | T. Svoboda |
08.10.2019 | 3. | L | Python, základní kameny až skály. lecture03-intro.pdf; lecture03-python-stones.pdf, lecture03-python-stones-animace.pdf, kousky kódů, k-n-p po přednášce | T. Svoboda |
15.10.2019 | 4. | S | Složitější datové typy (slovníky), skládání, dědění. lecture04-python-stones.pdf, lecture04-python-stones-animace.pdf. Trochu ještě vylepšíme k-n-p hráče, vylepšený. Dvouhráčové hry. Začneme programovat piškvorky. ukázky kódů | T. Svoboda |
22.10.2019 | 5. | L | Hra Reversi - představení úlohy. Složitější datové typy (množiny), Python comprehensions, Generátory, Logické funkce, … lecture05-python-stones.pdf, lecture05-python-stones-animace.pdf, ukážeme jak nám novinky pomohou v piškvorkách. Kódy: snippets, piškvorky | T. Svoboda |
29.10.2019 | 6. | S | Čistý kód. PEP 8. Slajdy. Pro tisk. | P. Pošík |
05.11.2019 | 7. | L | Moduly. Automatické testování softwaru. | P. Pošík |
12.11.2019 | 8. | S | Intro to Spam filter. (Slajdy.) Práce se soubory. Refactoring (Kódy z přednášky) | P. Pošík |
19.11.2019 | 9. | L | Výjimečně v KN:A-312 Vývoj řízený testy. (Slajdy. Pro tisk.) Zpracování chyb a výjimky. | P. Pošík |
26.11.2019 | 10. | S | Vestavěné nástroje Pythonu a analýza dat. Více o iterátorech a generátorech. | P. Pošík |
03.12.2019 | 11. | L | MP I: Vizuální ropoznávání reálných objektů v reálném světě | J. Matas |
10.12.2019 | 12. | S | MP II: Software, Algoritmy, Počítačové vidění, Strojové učení a Umělá inteligence pro autonomní auta. anotace | M. Uřičář, O. Zeman, J. Olšina |
17.12.2019 | 13. | L | MP III: Page rank, aneb lineární algebra za miliardy. Metoda power iteration. page-rank-annotated-2019-12-17.pdf | T. Svoboda |
07.01.2020 | 15. | S | Shrnutí, dosažené výsledky, diskuse nad zajímavostmi | P. Pošík + RPH tým |
Místnost KN:A-312