{{page>courses:b4b39hry:menu&noheader&nofooter&noeditbutton}} /* [[http://dcgi.fel.cvut.cz/|{{:courses:b4m39apg:dcgi-logo-60.png|DCGI}}]] */ ===== B4B39HRY - Počítačové hry ===== * Povinný oborový předmět pro studenty bakalářského oboru [[https://oi.fel.cvut.cz/cs/bc-obor-pocitacove-hry-a-grafika | Počítačové hry a grafika ]] programu [[https://oi.fel.cvut.cz/cs/ | Otevřená informatika]] ČVUT FEL * Volitelný předmět pro studenty z jiných oborů, programů a fakult ČVUT * Předmět zajišťuje [[http://dcgi.fel.cvut.cz/|Katedra počítačové grafiky a interakce]] (DCGI), ČVUT FEL * [[https://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk/predmety/46/99/p4699006.html| Stránka předmětu v bílé knize]] ===== Učitelé a mentoři =====
doc. Ing. Jiří Bittner, Ph.D.
Přednášející
Ing. David Sedláček, Ph.D.
Cvičící
doc. Ing. Adam Sporka, Ph.D.
Přednášející/Cvičící
Ing. Roman Janovský
Cvičící
**Mentoři studentských týmů:** Tomáš Pastýřík, Roman Janovský, Jana Kejvalová, Ondřej Sedlár, Jiří Doležal, Daniel Mikeš, Vojtěch Šiman **Hosté z praxe**: Viktor Bocan, Michal Hapala, Vladislav Spevák ===== Organizace předmětu ===== * **Přednáška:** úterý 14:30-16:00, KN:E-107 * **Cvičení:** středa 14:30-16:00, 16:15-17:45, 18:00-19:30, KN:E-327 * [[https://www.fel.cvut.cz/cz/education/rozvrhy-ng.B181/public/cz/predmety/46/99/p4699006.html|Odkaz na rozvrhy FEL]] Přečtěte si [[http://dcgi.felk.cvut.cz/cs/study/akademicka_pravidla|Akademická pravidla DCGI]] a řiďte se jimi. ===== Hodnocení ===== **Bodování** * 50 b. - body za semestrální práci a její prezentaci * 10 b. - písemný test v semestru * 40 b. - zkouška **Zápočet a zkouška** * Podmínkou zápočtu je získání **minimálně 30** bodů za řešené úlohy + písemný test. * K úspěšnému složení zkoušky je zapotřebí získat **minimálně 20 bodů**. * [[courses:b4b39hry:exam|Detaily o zkoušce a hodnocení]] **Celkové hodnocení** ^ Body ^ Známka ^ | 90-100 | **A** - výborně | | 80-89 | **B** - velmi dobře | | 70-79 | **C** - dobře | | 60-69 | **D** - uspokojivě | | 50-59 | **E** - dostatečně | | 0-49 | **F** - nedostatečně | ===== Literatura ===== **Základní kniha předmětu** * Jason Gregory. [[https://www.amazon.de/Engine-Architecture-Second-Jason-Gregory/dp/1466560010/ref=oosr|Game Engine Architecture (second edition)]]. CRC Press, 2014. {{ :courses:b4b39hry:game-engine-architecture-second.jpg?nolink&200|}} **Game enginy a technologie** * Robert Nystrom. Game Programming Patterns. Gennever Benning, 2014. * Ian Millington. Game Physics Engine Development, 2nd edition. CRC Press, 2010. * Ian Millington, John Funge. Artificial Intelligence for Games, 2nd edition. CRCR Press, 2009. * David H. Eberly. 3D Game Engine Design: A Practical Approach to Real-Time Computer Graphics (second edition). Morgan Kaufmann, 2007. **Game design a historie video her** * Jesse Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press, 2008. * Simon Egenfeldt-Nielsen, Jonas Heide Smith, Susana Pajares Tosca. Understanding Video Games, 3rd edition. Taylor & Francis, 2016. **Webové materiály** * Gamasutra: http://www.gamasutra.com * Unity tutorials: https://unity3d.com/learn/tutorials * Game developer magazine, archive: http://www.gdcvault.com/gdmag **Herní časopisy** * Game Informer: http://www.gameinformer.com (roční předplatné pro ČR 55USD) * PC Gamer: http://www.pcgamer.com * Edge (UK): https://www.myfavouritemagazines.co.uk/gaming/edge-magazine-subscription /* http://www.gameenginebook.com/coursemat.html */